Cseh, osztrák, szlovák és angolszász harc a Mávért

Négy pályázat érkezett az október 19-iki határidőig a MÁV Cargo Zrt. privatizációs eljárásának második fordulójára - közölte a MÁV Zrt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A MÁV tájékoztatása szerint kötelező érvényű ajánlatot az amerikai szakmai és angol pénzügyi befektető alkotta Cargo Central Europe Konzorcium, a holland pénzügyi és cseh szakmai befektetőből álló New World Resources Transportation B.V., továbbá az osztrák érdekeltségű Rail Cargo Austria és a GySEV Zrt. konzorciuma, valamint a szlovák Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma adott be.

A MÁV Cargo Zrt.
2006-ban 93 milliárd forint árbevételt és 2,8 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el. A társaság tavaly megközelítően 47 millió tonna árut szállított, ami 6 százalékos teljesítménynövekedés az előző évhez képest.
Az idén az első nyolc havi adatok alapján a társaság a múlt évi 9,28 milliárd árutonnakilométert és 47 millió tonna elszállított árut meghaladó teljesítményt vár az év végéig.
A MÁV Cargo Zrt. jegyzett tőkéje 30 milliárd forint.
A MÁV  2007. május 29-én nyilvános, kétfordulós pályázatot hirdetett a MÁV Cargo Árufuvarozási Zrt. teljes részvénycsomagjának értékesítésére. Az első forduló július 23-iki határidejéig tizenkét pályázó tett ajánlatot, közülük a második fordulóba került hét került (román pályázó nem, pedig Orbán miniszter bízott benne): a Cargo Central Europe konzorcium, a  Grampet S.A., a Magyar Rail Cargo Vagyonkezelő Kft., az MC Solution konzorcium, a New World Resources Transportation B.V., a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma, valamint a Spedtrans és a Slavia Capital konzorcium. (Egy kis bortánytól sem volt mentes az első forduló...) Az MTI korábbi értesülése szerint a pályázat első fordulójában a megajánlott legmagasabb vételár 81 milliárd forint volt.

A MÁV szerint az értékelő bizottság a következő napokban megvizsgálja a második fordulóba beadott pályázatok tartalmát, és ha szükséges, hiánypótlásra szólítja fel az ajánlattevőket.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo