A MÁV tájékoztatása szerint kötelező érvényű ajánlatot az amerikai szakmai és angol pénzügyi befektető alkotta Cargo Central Europe Konzorcium, a holland pénzügyi és cseh szakmai befektetőből álló New World Resources Transportation B.V., továbbá az osztrák érdekeltségű Rail Cargo Austria és a GySEV Zrt. konzorciuma, valamint a szlovák Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma adott be.
A MÁV Cargo Zrt.
2006-ban 93 milliárd forint árbevételt és 2,8 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el. A társaság tavaly megközelítően 47 millió tonna árut szállított, ami 6 százalékos teljesítménynövekedés az előző évhez képest.
Az idén az első nyolc havi adatok alapján a társaság a múlt évi 9,28 milliárd árutonnakilométert és 47 millió tonna elszállított árut meghaladó teljesítményt vár az év végéig.
A MÁV Cargo Zrt. jegyzett tőkéje 30 milliárd forint.
A MÁV 2007. május 29-én nyilvános, kétfordulós pályázatot hirdetett a MÁV Cargo Árufuvarozási Zrt. teljes részvénycsomagjának értékesítésére. Az első forduló július 23-iki határidejéig tizenkét pályázó tett ajánlatot, közülük a második fordulóba került hét került (
román pályázó nem, pedig Orbán miniszter bízott benne): a Cargo Central Europe konzorcium, a Grampet S.A., a Magyar Rail Cargo Vagyonkezelő Kft., az MC Solution konzorcium, a New World Resources Transportation B.V., a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma, valamint a Spedtrans és a Slavia Capital konzorcium. (
Egy kis bortánytól sem volt mentes az első forduló...) Az MTI korábbi értesülése szerint a pályázat első fordulójában a megajánlott legmagasabb vételár 81 milliárd forint volt.
A MÁV szerint az értékelő bizottság a következő napokban megvizsgálja a második fordulóba beadott pályázatok tartalmát, és ha szükséges, hiánypótlásra szólítja fel az ajánlattevőket.