Budapesti és nő: küldjön neki levelet!

Idén ősszel hasznos információk kerülnek napvilágra a direkt marketing kapcsán. Érdemes lesz várnia a novembert annak, aki ezen marketing eszközt szeretné alkalmazni, vagy már alkalmazza.

A Direkt Marketing Szövetség megbízásából, a TeleData Kft. támogatásával felmérés készül a dm-eszközök hatékonyságáról és az ezekkel kapcsolatos fogyasztói magatartásról. A remények szerint a mostani kutatás tovább finomítja a dm-piaccal kapcsolatos szakmai ismereteket, s ezáltal még hatékonyabbá teheti a marketing tevékenységet.

Magyarországon, éves szinten mintegy 30 milliárd forintot költenek direkt marketingre (dm), amely tavaly több mint 280 milliárd forint értékű vásárlást eredményezett. A dm keretében éves szinten összesen 600 millió kontaktus létesül magyar nyelven. Évente 244 millió címzett, 1,9 milliárd címzetlen küldeményt és 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez. Ezen túl 11 millió feletti telefonhívást és 1 millió mobilüzenetet bonyolítanak le a magyarországi dm-cégek.

Itthon egy háztartásra éves szinten 40-50 dm küldemény jut. A címzett dm küldemények 83 százalékát el is olvassák az emberek, míg a címzetleneknek a 68 százalékát tanulmányozzák. A dm küldeményt kapók 52 százaléka pedig már vásárolt is a megkeresés hatására. A legtöbb pénzt, 9,2 milliárd forintot az autóipar költi direkt marketingre.

Ezt követi 7 milliárddal a nyomdai szektor, majd 3,6 milliárddal a kereskedelem és 3 milliárddal a pénzügyi, biztosítási szegmens. A vendéglátásban és idegenforgalomban érdekeltek 1,6 milliárdot költenek ilyen célra, a távközlési cégek pedig 1,5 milliárd forintot. A legnépszerűbb termék az élelmiszer, a ruházat, a könyv és a virág. Átlag feletti arányban vásárolnak a dm hatására a nők, a budapestiek és a megyeszékhelyen élők, valamint a magasabb végzettségűek és státusúak.

Bartók János, a TeleData ügyvezetője szerint a trendek szerint egyre nagyobb és részletesebb, gyakorlatilag mindenre kiterjedő adatbázist igényelnek a felhasználók, akik azt is szeretnék tudni, miképpen érhetik el leghatékonyabban az egyes, általuk megcélzott csoportokat.

Bartók hozzátette, hogy figyelembe kell venni, nemcsak a lakosság összetétele változik, a telekommunikáció és internet elterjedtség, a növekvő reklámzaj is megváltoztatja a dm-piac környezetét, éppen ezért nem szabad túlterhelni a célszemélyeket. Az elemzésekből származó következtetéseket november 8-án, a Golden Dove nemzetközi dm-konferencia keretein belül ismertetik.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo