Budapesti és nő: küldjön neki levelet!

Idén ősszel hasznos információk kerülnek napvilágra a direkt marketing kapcsán. Érdemes lesz várnia a novembert annak, aki ezen marketing eszközt szeretné alkalmazni, vagy már alkalmazza.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Direkt Marketing Szövetség megbízásából, a TeleData Kft. támogatásával felmérés készül a dm-eszközök hatékonyságáról és az ezekkel kapcsolatos fogyasztói magatartásról. A remények szerint a mostani kutatás tovább finomítja a dm-piaccal kapcsolatos szakmai ismereteket, s ezáltal még hatékonyabbá teheti a marketing tevékenységet.

Magyarországon, éves szinten mintegy 30 milliárd forintot költenek direkt marketingre (dm), amely tavaly több mint 280 milliárd forint értékű vásárlást eredményezett. A dm keretében éves szinten összesen 600 millió kontaktus létesül magyar nyelven. Évente 244 millió címzett, 1,9 milliárd címzetlen küldeményt és 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez. Ezen túl 11 millió feletti telefonhívást és 1 millió mobilüzenetet bonyolítanak le a magyarországi dm-cégek.

Itthon egy háztartásra éves szinten 40-50 dm küldemény jut. A címzett dm küldemények 83 százalékát el is olvassák az emberek, míg a címzetleneknek a 68 százalékát tanulmányozzák. A dm küldeményt kapók 52 százaléka pedig már vásárolt is a megkeresés hatására. A legtöbb pénzt, 9,2 milliárd forintot az autóipar költi direkt marketingre.

Ezt követi 7 milliárddal a nyomdai szektor, majd 3,6 milliárddal a kereskedelem és 3 milliárddal a pénzügyi, biztosítási szegmens. A vendéglátásban és idegenforgalomban érdekeltek 1,6 milliárdot költenek ilyen célra, a távközlési cégek pedig 1,5 milliárd forintot. A legnépszerűbb termék az élelmiszer, a ruházat, a könyv és a virág. Átlag feletti arányban vásárolnak a dm hatására a nők, a budapestiek és a megyeszékhelyen élők, valamint a magasabb végzettségűek és státusúak.

Bartók János, a TeleData ügyvezetője szerint a trendek szerint egyre nagyobb és részletesebb, gyakorlatilag mindenre kiterjedő adatbázist igényelnek a felhasználók, akik azt is szeretnék tudni, miképpen érhetik el leghatékonyabban az egyes, általuk megcélzott csoportokat.

Bartók hozzátette, hogy figyelembe kell venni, nemcsak a lakosság összetétele változik, a telekommunikáció és internet elterjedtség, a növekvő reklámzaj is megváltoztatja a dm-piac környezetét, éppen ezért nem szabad túlterhelni a célszemélyeket. Az elemzésekből származó következtetéseket november 8-án, a Golden Dove nemzetközi dm-konferencia keretein belül ismertetik.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo