A világelső acélgyártó Csepelen építkezik

Kéthektáros modern logisztikai bázist és cégközpontot nyitott a Budapesti Szabadkikötőben a világ elsőszámú acélipari vállalata.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Philippe Darmayan, az ArcelorMittal alelnöke a budapesti sajtótájékoztatón elmondta, Kelet-Európát kiemelt célrégióként tartják nyilván az ágazatban. Ezen belül Magyarország földrajzi elhelyezkedésének, kiváló infrastruktúrájának és fejlett vízi, közúti és vasúti közlekedési hálózatának köszönhetően különösen nagy potenciállal bír. Éppen ezért a vállalat jelentős beruházásokat kíván megvalósítani itt a közeljövőben, aminek első állomása az április 3-án átadott logisztikai központ.

A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. eddigi legjelentősebb beruházásaként megépült logisztikai központ területe eléri a két hektárt, melyből 1 hektár fedett csarnok, ennek legnagyobb belmagassága 20 méter. A közvetlen vízparti létesítményben - amely 6 kamionbehajtóval és közvetlen vasúti kapcsolattal rendelkezik - egyidejűleg 25 ezer tonna acélárú raktározására van lehetőség.  A 1,5 milliárd forintos beruházást a kikötő és az ArcelorMittal hosszú távú együttműködés keretében finanszírozza. A cég jövőbeni növekedéséhez további 15 000 négyzetméter terület áll rendelkezésre a kikötőn belül.

Trimodális

A Szabadkikötő üzemeltetője szerint az ArcelorMittal központjához hasonló és az ezt követő további nagyléptékű beruházásoknak köszönhetően lehetőség nyílik arra, hogy egy nemzetközileg is jelentős kikötő és logisztikai központ jöjjön létre Csepelen.

Ennek érdekében a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. 2005-ben a kikötő 75 évre szóló földterületi haszonélvezeti jogának fejében tíz év alatt 13 milliárd forintnyi fejlesztést vállalt a 153 hektáros ingatlanon, de az elképzelések szerint az előírt idő alatt akár 30-40 milliárdnyi beruházás is megvalósulhat, ezekhez jelentős részben használnak fel európai uniós forrásokat is.

A kikötő jelentős előnye, hogy trimodális, azaz közúton, vasúton és vízen egyaránt könnyen megközelíthető, ami az elsődleges szempontként jött számításba az ArcelorMittal helyválasztása során is. Nem véletlen, hogy a kikötő további beruházásai az infrastruktúra egészét, vagyis a kamionbehajtók és rámpák, a vasúti hálózat és a vízparti rakodóhelyek egyidejű fejlesztését célozzák.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo