Philippe Darmayan, az ArcelorMittal alelnöke a budapesti sajtótájékoztatón elmondta, Kelet-Európát kiemelt célrégióként tartják nyilván az ágazatban. Ezen belül Magyarország földrajzi elhelyezkedésének, kiváló infrastruktúrájának és fejlett vízi, közúti és vasúti közlekedési hálózatának köszönhetően különösen nagy potenciállal bír. Éppen ezért a vállalat jelentős beruházásokat kíván megvalósítani itt a közeljövőben, aminek első állomása az április 3-án átadott logisztikai központ.
A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. eddigi legjelentősebb beruházásaként megépült logisztikai központ területe eléri a két hektárt, melyből 1 hektár fedett csarnok, ennek legnagyobb belmagassága 20 méter. A közvetlen vízparti létesítményben - amely 6 kamionbehajtóval és közvetlen vasúti kapcsolattal rendelkezik - egyidejűleg 25 ezer tonna acélárú raktározására van lehetőség. A 1,5 milliárd forintos beruházást a kikötő és az ArcelorMittal hosszú távú együttműködés keretében finanszírozza. A cég jövőbeni növekedéséhez további 15 000 négyzetméter terület áll rendelkezésre a kikötőn belül.
Trimodális
A Szabadkikötő üzemeltetője szerint az ArcelorMittal központjához hasonló és az ezt követő további nagyléptékű beruházásoknak köszönhetően lehetőség nyílik arra, hogy egy nemzetközileg is jelentős kikötő és logisztikai központ jöjjön létre Csepelen.
Ennek érdekében a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. 2005-ben a kikötő 75 évre szóló földterületi haszonélvezeti jogának fejében tíz év alatt 13 milliárd forintnyi fejlesztést vállalt a 153 hektáros ingatlanon, de az elképzelések szerint az előírt idő alatt akár 30-40 milliárdnyi beruházás is megvalósulhat, ezekhez jelentős részben használnak fel európai uniós forrásokat is.
A kikötő jelentős előnye, hogy trimodális, azaz közúton, vasúton és vízen egyaránt könnyen megközelíthető, ami az elsődleges szempontként jött számításba az ArcelorMittal helyválasztása során is. Nem véletlen, hogy a kikötő további beruházásai az infrastruktúra egészét, vagyis a kamionbehajtók és rámpák, a vasúti hálózat és a vízparti rakodóhelyek egyidejű fejlesztését célozzák.