A legtöbb kereskedelmi vállalat szembesült már azzal, hogy milyen problémákat és plusz költségeket eredményezhet a telephely és a raktárhelyiség rossz elhelyezkedése, nem is beszélve az üzlethelyiség alkalmatlan megválasztásából származó forgalomkiesésről.
Ezekre a logisztikai kérdésekre ad választ a kiskereskedelmi vállalatoknak a SAS új piactervező és portfolió optimalizáló megoldása, a SAS Market Planning and Portfolio Optimization. A SAS Retail Intelligence keretében megjelenő új ingatlan-tervező szoftver a kiskereskedelmi vállalatokat üzlethelyiségeik, telephelyeik és raktárhelyiségeik kiválasztásában segíti. A megfelelő elhelyezkedés nyereséges működést eredményezhet, amelynek köszönhetően hamar megtérülhetnek az ingatlan vásárlásának költségei. Az új alkalmazás a SAS és két partnere, az ESRI és a BearingPoint együttműködésének az eredménye.
"Fennállásának több mint 30 éve alatt a SAS mindvégig elkötelezett maradt ügyfelei irányában. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy árbevételünk csaknem negyedét fordítjuk K+F tevékenységre - ez az arány 2006-ban 24 százalék volt. A jelenlegi öt alkalmazás is ékes bizonyítéka a SAS felhasználói igényekre épülő innovációjának." - nyilatkozta Russ Cobb, a SAS marketingért felelős alelnöke.
A SAS legújabb szoftverfrissítései
Szintén a kiskereskedelmi szektor számára jelentette be a SAS áruelosztást optimalizáló SAS Merchandise Allocation megoldásának frissített verzióját. A kibővített szoftver felhasználóbarátabbá vált és jobb skálázhatósággal rendelkezik. Az alkalmazással a cégek optimalizálhatják az áruelosztást az árucikkek, illetve az üzlethelyiségek szintjén, és növelhetik a termelékenységet az automatizált folyamatoknak, illetve a csökkenő disztribúciós költségeknek köszönhetően. A SAS megoldásával a kiskereskedelmi cégek jobban ki tudják elégíteni vevőik igényeit azáltal, hogy a kívánt áru megfelelő csatornákon keresztül a megfelelő helyre kerül. A szoftver a divathullámok, szezonális hatások, vevői igények, raktárhelyiségek, disztribúciós csatornák jellemzői és az üzletek elhelyezkedése alapján határozza meg az optimális áruelosztást.
A gyártó, szolgáltató, illetve alkatrészelosztó cégek számára a SAS kibocsátotta SAS Service Parts Optimization szoftverének legújabb verzióját. Az alkalmazás a SAS Service Intelligence szoftvercsomag része, s segíti a rövid távú, illetve a termék életciklusa során felmerülő pótalkatrész-igény előrejelzését. A megoldás optimális leltár- illetve rendelési mennyiséget kalkulál, így a vállalat raktárában mindig a megfelelő készletszint található az egyes alkatrészekből. A szoftvernek köszönhetően elkerülhető, hogy egy pótalkatrészből hiány alakuljon ki, s a vállalat minimálisra csökkentheti a válaszadási időt, ami nagyobb vevőelégedettséget eredményez.
Az IT döntéshozók számára elérhető a SAS IT Resource Management alkalmazás frissített verziója. A megoldás a SAS IT Intelligence alkalmazáscsomag részét képezi, amellyel optimalizálható az informatikai tevékenység szervezetre gyakorolt hatása, és növelhető az IT-irányítás hatékonysága. A szoftver segítségével az átfogó üzleti célok lebonthatók informatikai teljesítményekre, az egyes IT-kezdeményezések eredményéről pedig jelentést készít a rendszer.
Áprilistól szintén elérhető a SAS Solutions OnDemand: Veridiem MRM marketing erőforrásmenedzsment szoftver legújabb verziója. Az alkalmazással a vállalatok előre tervezhetik, mérhetik és optimalizálhatják marketingtevékenységüknek a teljes bevételre, illetve jövedelmezőségre gyakorolt hatását. Mivel a SAS menedzseli a megoldás informatikai környezetét, az ügyfélnek nem kell az IT-támogatással, telepítéssel, problémamegoldással vagy fenntartással foglalkoznia. Ehelyett saját marketing-beruházásai megtérülésére koncentrálhat.
Mind az öt említett megoldásnak a SAS Enterprise Intelligence Platform az alapja, amely egyesíti az adatintegrációt, előrejelző analitikai képességeket, hagyományos BI jelentéskészítő rendszert és intelligens tárolási képességeket.
A SAS platformmal és a rajta futó alkalmazásokkal a szervezetek a rendelkezésükre álló adathalmazt hasznos információvá alakíthatják, mely a megalapozott üzleti döntések, illetve a versenyelőny alapja.