Tényleg baj, ha nem reggelizünk?

2018. december 25. kedd - 12:10 / piacesprofit.hu
  •    

A tanács, hogy reggelizzünk, az örökzöldekhez tartozik, akárcsak az, hogy fogyasszunk sárgarépát, ha jól akarunk látni... Fontos-e tényleg a reggeli?

A kérdés fontossága viszonylagos, ha tudjuk, hogy a britek harmada, az amerikaiak negyede nem reggelizik rendszeresen. Ezért is vitatkoznak sokan azon, hogy valóban a reggeli-e a nap legfontosabb étkezése?

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Különös tekintettel arra, hogy a túlsúly, az egyre több cukorbeteg korát éljük. Ugyanakkor tanúi vagyunk a gabonapelyheket gyártó cégek reklámkampányainak az úgymond egészséges táplálkozás érdekében. Miközben a nagy többség által fogyasztott pelyhek többsége csaknem annyi cukrot tartalmaz, amennyit csak egy teljes nap alatt kellene elfogyasztanunk.

Akármiként is: 50.000 személyen, hét éven át folytatott amerikai vizsgálatok megállapították: azoknál, akiknek a reggeli volt a legfontosabb étkezése, a testtömeg-index alacsonyabb volt. A reggelinél ugyanis több rostot és egyéb, hasznos tápanyagot fogyasztunk, ami mérsékli az étvágyat és csökkenti a nap folyamán a kalória-bevitelt.

A rendszeresen reggelizők között, sokan vannak olyanok, akik tudatosan választották ezt egészségük megőrzése érdekében,

Az éhezésbe és az elhízásba is belehalunk
Az emberiség tovább él, de nem egészségesebb, tűnik ki a brit Lancet orvostudományi szaklap világméretű vizsgálatából. A négy fő halálok: magas vérnyomás, túlsúly, dohányzás és cukorbetegség.

miközben nem is dohányoznak és rendszeresen mozognak. A vizsgálatok szerint a nem reggeliző férfiaknak 27 százalékkal nagyobb esélye van szív- és keringési betegségre, 21 százalékkal nagyobb 2-es típusú cukorbetegségre, míg a nők 20 százalékának kell a cukorbetegség fokozott veszélyével számolnia.

Akik nem reggeliznek, hanem kései vacsorával csillapítják éhüket, nagyoibb esélyt adnak a cukorbetegségnek, mutatott rá egy brit kutató. A vércukor állapota este a legrosszabb, ehhez a bőséges étkezés még ront.

Szerepet játszik egyébként az is, hogy két belső óránk van: az egyik az evést szabályozza, a másik a fényre, vagy annak hiányára reagál. Ha este, sötétben eszünk, a kettő szembekerül: a táplálék energiát ad a munkához, miközben a másk óra pihenést jelezne.

Mihez tartsuk magunkat végül is? A szakértők között egyetértés van abban, hogy hallgassunk a szervezetünkre és akkor együnk, amikor éhesek vagyunk… Hasznos a kiegyensúlyozott reggeli, de még fontosabb, hogy kiegyensúlyozott legyen a nap minden étkezése, hogy viszonylag állandó legyen a vércukor szintje – ez segíthet abban, hogy csökkenjen az étvágy és ne hízzunk el.

(Forrás: BBC)