Immár harmadik alkalommal végezte el az OTP Mobil és az NRC közösen azt a hazai fogyasztói szokásokat vizsgáló kutatást, amely az autópályamatrica-vásárlási trendek felmérésére szolgál.
Az eredmények alapján
a 18–59 éves, személygépjárművel rendelkező, autópályamatrica-vásárló lakosság harmada ma már nem benzinkúton, hanem elektronikusan szerzi be a vignettákat.Ez az egy évvel korábbi adathoz képest 5 százalékpontos emelkedést mutat – mind a weboldalon, mind a mobilapplikáción keresztüli vásárlás népszerűsége nőtt a korábbi felmérés óta. Az elektronikus úton történő matricavásárlás a megkérdezettek közül elsősorban a 40 év alattiakra, a felsőfokú végzettségűekre és a Budapesten élőkre jellemző.
Az e-matricák melletti legfőbb érv egyértelműen a kényelem, ezt a válaszadók több mint háromnegyede
„Örömmel láttuk a kutatásból, hogy a válaszadók már megbízhatóbbnak találják az elektronikus matricavásárlást a benzinkúton való beszerzésnél. 2018-ban közel kétszer annyi matricát vásároltak a Simple alkalmazáson keresztül a felhasználóink, mint 2017-ben – mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője.
Az alkalmazásnak már több mint 660 ezer regisztrált felhasználója van, amivel már most is kiemelkedik az autópályamatrica-vásárlásra alkalmas applikációk mezőnyéből.
A matricavásárlások időpontját illetően továbbra is tartja magát a tendencia, miszerint az éves országos és megyei matricákat jellemzően év elején, míg a rövidebb érvényességi idejű vignettákat csak az utazás előtt veszik meg a gépjárművezetők. A tíznapos és havi matricák 70 százalékát mindössze néhány perccel, további 20 százalékát néhány nappal indulás előtt szerzik be a sofőrök. Az egész évre szóló vignettákat érdemes a következő hetekben megvenni, hiszen így mintegy 13 hónapig, egészen 2020. január 31-ig érvényesek.