5 tipp a munka–magánélet egyensúly megteremtéséhez

2017. október 23. hétfő - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

A munka és magánélet közötti egyensúly megteremtése kulcsfontosságú kérdés, hiszen bármerre billen el a mérleg nyelve, sérülhet a közérzetünk, túlhajszolttá vagy motiválatlanná válhatunk, ami hosszú távon veszélybe sodorhatja a karrierünket, és testi-lelki egészségünket is. A Perfekt Zrt. szakértője szerint ezeket a tippeket érdemes megfogadni az ideális work-life balance megtalálásához.

1. Húzd meg a határokat!

A legtöbben elkövetjük azt a hibát, hogy a szabadidőnkben is a munkahelyi problémákkal, előttünk álló feladatokkal foglalkozunk, így esélyt sem adunk magunknak arra, hogy ellazuljunk, feltöltődjünk, mielőtt nekiveselkedünk a következő nap kihívásainak. Sokszor nem egyszerű kivitelezni, de ha csak lehet, ne vidd haza a munkádat, ne olvass irodai levelezést, és hagyd az irodában a munkahelyi feszültséget is. Ha hagysz magadnak időt a regenerálódásra, könnyebben veszed az akadályokat másnap.

(fotó: freeimages.com)

Fotó: freeimages.com

2. Tanulj meg nemet mondani!

Akár egy kis pluszmunkát, akár olyan szabadidős programokat szeretnének rád erőltetni, amelyek igazából csak másnak hasznosak, tanulj meg nemet mondani.

A szabadidődben fontos, hogy te legyél az első, ne hagyd, hogy mások rendelkezzenek felette.

3. Sportolj!

Rengetegen ülnek egész nap az irodában, ami fizikailag rendkívül megterhelő. Az ülőmunkának köszönhető rossz testtartás, a nyaki izmok görcsössé válása, a hátizmok gyöngülése hosszú távon fájdalmat, zsibbadást okozhat, sőt akár komolyabb betegségekhez is vezethet. A sport azonban nem csak testünkkel tesz jót, mentálisan is segít felfrissülni, kiadni az egész heti feszültséget, jobbat alszunk tőle, és kiegyensúlyozottabbakká is válunk.

4. Aludj eleget!

Az alváson nem lehet spórolni, hiszen a nem elegendő alvásidő visszaveti a produktivitásunkat, fogékonyabbá válunk a betegségekre, és rossz hatással van az emlékezetünkre is. Ha kialvatlanul indulsz dolgozni, sokkal több energiát kell befektetned, mint amennyit a feladataidra szánnál kipihenten. Ha rászánod a hét-nyolc órát az alvásra, és kipihenten mész dolgozni, a munka után is több energiád marad minden másra.

5. Foglalkozz a karriereddel!

Időnként vizsgáld meg, hogy ott tartasz-e a karrieredben, ahol szeretnél, azzal foglalkozol-e, amivel szeretnél. Ha rosszul érzed magad a munkahelyeden, a pozíciódban, akkor a szabadidődet sem tudom gondtalanul élvezni. Tóth Réka, a Perfekt Zrt. oktatási szakértője szerint akár új területen szeretnénk magunkat kipróbálni, akár meglévő területünkön szeretnénk előrébb lépni, sosem késő belevágni a tanulásba. Érdemes elvégezni egy OKJ-s tanfolyamot, hiszen ma már számos képzés közül választhatunk, amelyeket rugalmas időbeosztással és rövid idő alatt elvégezhetünk, így a tanulás akár egy olyan hobbivá is válhat, amely amellett, hogy frissen tartja az elménket, képes előrelendíteni a karrierünket.

Címlapkép: Pixabay

Boldog emberekkel jobban működik a szervezet
Mindenki a kompetenciáról beszél, holott a munkavégzés igazi alapköve az attitűd, a hozzáállás és a saját tehetségünk pontos ismerete, vallja a színészetet kommunikációs, majd szervezetfejlesztő szakmára felcserélő Borbély László. A szervezeti problémák gyakran az egyén kiégéséből erednek, a burnout pedig abból, hogy nem vagyunk tisztában saját erőnkkel és tehetségünkkel.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor