Óriási versenyben az Apple, a Google és a Facebook

Versenyt futnak a technológiai óriások, hogy mielőbb száz százalékban megújuló energiából fedezzék energiaigényüket. Az Apple már 93 százaléknál tart, a Facebook két éven belül éri el az 50 százalékot, a Google a 100 százalékra törekszik.

A négy nagy technológiai óriás közül az élen a Microsoft áll, amely 2014 óta kizárólag zöld árammal üzemel. A vállalat részben zöld áramot vásárol a piacról, másrészt megújuló energiás projekteket is finanszíroz. Sőt, óriási adatközpontjai már fele részben saját előállítású zöld energiával futnak. A Microsoft még arra is ügyel, hogy a Szilikon-völgyben lévő központjának tetejét napelemekkel lássa el – írja egy napelemes magazin.

Az Apple a célegyenesben

Az Apple energiaszükségletének 93 százalékát megújuló energia biztosítja, és 23 országban létesítményeik már elérték a százszázalékos megújulóenergia-arányt. A legutóbbi beruházásuk egy 40 MW-os naperőmű volt Kínában, amely több megújuló energiát állít elő, mint amennyit a cég helyi üzemei és boltjai fogyasztanak.

A cég nem csak a napenergiát hasznosítja: Kaliforniában szélerőmű-park, Oregonban minivízerőmű, Észak-Karolinában pedig biogázüzemek biztosítják  üzemeinek energiaellátását.

Facebook – gyors fejlesztések

A Facebook jelentősen lemaradt az Apple-től, de nála is intenzíven növelik a megújuló energia szerepét. A cég 2012-ben érte el a 25 százalékos megújuló-részarányt, két év múlva pedig már minden második like zöld lesz. A cég hosszabb távú célja azonban az, hogy a vállalat energiaigényét kizárólag zöld energia biztosítsa.

Nem „lila köd” zöldnek lenni!
A világot kis lépésekben lehet megváltani, kezdjük tehát otthon! A zöldebb élet ráadásul elsősorban takarékosságra tanít, vagyis nemcsak a környezetnek tesz jót, hanem a pénztárcának is.
A Facebook most épülő, ötödik adatközpontja már 100 százalékban megújuló energiával üzemel majd, amit egy 200 MW-os szélerőmű-park lát el energiával.

A Google falja a zöld áramot

A Google a világon az a vállalat, amely a legtöbb zöld energiát vásárolja. Ez az energiamennyiség két és fél gigawatt, olyan, mintha egymillió autóval kevesebb pöfögne az utakon.

A cég idén februárban jelentette be, hogy a célja a 100 százalék elérése, azaz hogy annyi zöld energiát termeljenek vagy vásároljanak, amennyit a keresőóriás elfogyaszt. Jelenleg ez az arány 35 százalék, tehát a cégnek még komoly utat kell megtennie, mire a kitűzött célt eléri.

A Google nemcsak vásárolja a zöld energiát, hanem dollármilliókat fektet be elsősorban nap- és szélenergia-erőművekbe a világ minden táján. A Kenyában épülő szélerőmű-park például az ország történetének legnagyobb privát beruházása.

Napot és szelet akarnak, nem nukleáris hulladékot a fiatalok
Az évezredekig sugározó atomhulladék, az orosz atomerőmű és korrupt politikusok helyett inkább nap- és szélenergiát szeretnének a fiatalok a jövőben. Az Energiaklub az EFOTT-on fesztiválozókat kérdezte.
 

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo