Családi cégek a járvány alatt - példamutató vállalkozásokat díjaznak

A járvány hatására felerősödött a fogyasztók igénye arra, hogy a vállalatok konkrét lépéseket tegyenek a környezetükért. A K&H Bank a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal idén azokat a cégeket ismeri el, akik a koronavírus-járvány kihívásaira adtak példamutató fenntartható megoldást. A jelentkezési határidőt a bank meghosszabbította.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az utóbbi években egyre hangsúlyosabbá vált a fenntarthatóság, ezen belül is a környezetvédelem kérdésköre az üzleti életben, amely a vezetőknek is egyre sürgetőbb probléma. A KPMG 2019-ben végzett CEO Outlook felméréséből ugyanis kiderült, hogy a világ csúcsvezetői 2019-ben már a klímaváltozást tartották a legnagyobb üzleti kockázatnak, amelynek következtében egyre több cég figyelme irányul a környezettudatos megoldásokra. A koronavírus-járvány hatására a fogyasztók részéről is felerősödhet az igény arra, hogy a cégek odafigyeljenek a környezetvédelemre.

Előtérben a zöld szemlélet 

A Planet Fantastics’ Network áprilisi felmérése alapján ugyanis a kutatásban résztvevők 62 százaléka mondta azt, hogy a járvány időszaka alatt nőtt az érzékenysége a környezeti problémák iránt, emellett az eredményekből az is látszik, hogy elvárják a vállalatoktól, hogy felelősséget vállaljanak környezetükért, amelynek következtében egyre nagyobb fogyasztói nyomás nehezedik rájuk. „A fenntarthatóságra való törekvésnek egyre inkább meg kell jelennie a vállalkozásoknál, és konkrét lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy a zöld szemlélet beépüljön működésükbe, valamint a társadalmi felelősségvállalásba.

Ez az irány az eddigi trendek alapján a családi vállalkozásoknál is további hangsúlyt kaphat a jövőben, ezért arra biztatjuk őket, hogy nyissanak a zöld megoldások felé. A K&H családi vállalatok kiválósági díjjal azokat a cégeket is szeretnénk elismerni, akik a vírusjárvány ideje alatt példamutató megoldásokat alkalmaztak a társadalmi felelősségvállalás területen” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egyik legfontosabb tényező a klímaváltozás elleni küzdelemben, amelyre a hazai és nemzetközi cégek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek. A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért 2017-es felmérése alapján a cégek a karbonlábnyom mérséklésére az elektromos áram felhasználásának csökkentését, a hulladék újrahasznosítását, az üzemanyag-felhasználás csökkentését, valamint a megújuló energiaforrások használatát alkalmazzák leggyakrabban.

„A zöld szemléletet úgy építhetjük be a mindennapi gyakorlatba, ha stratégiánkhoz illeszkedően átgondoljuk a működési és gyártási folyamatokat, és a fentarthatóságot tudatosan szem előtt tartva kisebb vagy nagyobb jelentőségű, de a cég egész működését és vállalati kultúrát idővel átható változásokat indítunk. Ennek előnye összességében akár a költségek csökkentésében is megmutatkozhat, miközben szűkebb és tágabb környezetünkért, társadalmunkért is sokat tettünk. Ezek gyakran aprónak tűnő lépéseket jelentenek, mint például, hogy csökkentjük a papír használatát a munkavégzés során vagy munkatársainkkal egy autóval érkezünk egy adott helyszínre és nem külön eszközt használva. Az ezeken a példákon messze túlmutató  példaértékű megoldások mások számára is inspirálóak lehetnek, ezért bátran biztatok mindenkit, aki úgy érzi, hogy a fenntarthatóság lényeges gyakorlati eleme a cége működésének, kultúrájának  hogy szeptember 18-ig küldje be pályázatát a K&H családi vállalatok kiválósági díjra” – tette hozzá Ékes Ákos.

A K&H családi vállalatok kiválósági díj részletei itt érhetők el.

 

 

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo