Önként nem választanánk egyterű irodát

2018. március 22. csütörtök - 15:17 / piacesprofit.hu
  •    

Open-office – tíz éve modern volt, ma szinte mindenki utálja, ezt mutatja az OFFISEVEN idei felmérése. A szakértők arra is rákérdeztek mi teszi élhetővé az egyterű irodákat.

Magyarországon elsőként a multinacionális cégek alkalmazták, a hazájukban és más országokban már meghonosodott gyakorlatot, az egyterű irodákat. A 2008-as gazdasági válság arra késztette a cégeket, hogy költséghatékonysági szempontból helyeket csökkentsenek, így egyre jobban terjedtek ezek a megoldások.

Kép: Offiseven

Kép: Offiseven

Ugyanakkor a tulajdonosok, cégvezetők azt remélték, hogy az open-office segíteni fogja a csapatmunkát,  hatékonyabbá teszi az együttműködést, és növeli az elkötelezettséget.

Az open-office-nak is van előnye és hátránya, de jelenleg többen utálják mint, szeretik.

Az egyterű irodákban dolgozók jellemzően a zajra panaszkodnak, átjáróháznak érzik munkahelyüket, valamint kevés számukra a személyes tér, hiszen túl közel ülnek egymáshoz a kollégák. Sokan, idegenkednek attól, hogy ha rálátnak a monitorukra, amire pedig egy nagy open térben elég jelentős esély van.

Az új fülkeforradalom: kedvére ordítozhat és nem hallják a kollégák
Megjelentek a munkahelyeken a telefonfülkék, ahol lehet nyugodtan telefonálni anélkül, hogy kollégáink hallanának magánügyeinkről, vagy zavarnánk őket.

Az OFFISEVEN nyár eleji felméréséből kiderül, hogy a magyar munkavállalók nem szeretik a nagy területű, több fős open-office kialakítást. A megkérdezett 303 fő (X,Y és Z  generációs válaszadók) közül, 14 fő vagyis mindössze 5% választaná önszántából ezt az iroda típust.

A felmérésből kiderül, hogy a válaszadók 92,4 % számára meghatározó munkakörnyezetének minősége és 84,8% szerint befolyásolja munkájának minőségét is az hogy hol milyen irodában dolgozik. Ha ehhez hozzátesszük, hogy külföldi kutatások szerint

15%-kal rosszabb a nyitott irodákban dolgozók termelékenysége, hajlamosabbak koncentráció zavarra és nagyobb eséllyel betegednek meg, akkor egyértelművé válik miért ilyen elutasított ez a forma.

Ahhoz, hogy igazán hatékony munkakörnyezetet hozzunk létre, meg kell ismerni a cég DNS-ét. A DNS-felmérés során feltérképezzük a  vállalati kultúrát, a munkastílusokat, a munkavállalói demográfiát, a szervezeti struktúrát, a regionális hatásokat, az iparágat és nem utolsó sorban a munkavállalók igényeit. Így meghatározhatjuk, hogy a munkatársak számára milyen típusú munkaterületek felelnek meg leginkább, mi teszi kényelmessé és hatékonnyá az irodát.

 

 

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor