Mi változott? A GDPR száz napja

2018. szeptember 04. kedd - 08:05 / piacesprofit.hu
  •    

Száz napja lépett életbe az EU rendelkezése a személyes adatok védelméről, de az csak érintőlegesen változtatta meg az európaiak magatartását. Nincsenek nagy perek a szolgáltatók ellen, azok pedig nem sokat változtattak.

Sokan azt hitték, hogy a rendszabály, a sokat emlegetett GDPR, ahhoz vezet majd, hogy tömegesen indulnak kártérítési perek a nagy közösségi portálok ellen, ám ez nem történt meg.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Egyébként negyed százada, hogy működik a világháló, amely alapvetően megváltoztatta emberek milliárdjainak életét, csak az internethez való viszonyulásukat nem: továbbra sem olvassa el senki a gázszolgáltatók apró betűs tájékoztatóját és igazán senki nem módosítja a digitális szolgáltatások alapként kapott beállításait.

Péterfalvi Attila: 129 incidens három hónap alatt
Eddig 129 adatvédelmi incidenst jelentettek be a magyarországi cégek az Adatvédelmi Hatósághoz – mondta el a Piac & Profit kérdésére Péterfalvi Attila, a hatóság elnöke. Az incidensek többsége ügyfélkapcsolati területről érkezett, de már folyik az első nagyobb nemzetközi vizsgálat is.

A szolgáltatók természetesen jól tudják ezt, és persze első sorban saját érdekeiket veszik figyelembe. A konszernek szempontjából az a legjobb beállítás, ha a Google megkapja tartózkodási helyünket, felismeri a Facebook-fotók alapján az arcunkat, kereséseink alapján az Amazon vásárlási listákat állíthat össze és elérhetővé teszi hirdetések megjelenését az iPhone-on csakúgy, mint a Windowsos rendszerekben.

Norvég fogyasztóvédők tettek közzé tanulmányt arról, milyen következményei vannak a GDPR-nak. Megállapításuk: „A Facebook és a Google alap-beállításai mélyen behatolnak a használó magánszférájába. Azoknak, akik ezt meg akarják akadályozni, hosszú folyamatot kell véghez vinniük: valamihez hozzájárulni lényegesen könnyebb, mint azt elutasítani.”.

A kutatók bírálják a grafikai felületeket is, amelyekkel célzottan a szolgálató érdekében álló irányba terelik a használót. Ehhez

GDPR gyakori kérdések: Mi történik, ha valaki kifogást emel a személyes adatai kezelése miatt?
Május 25-től hatályos az Európai Unió új adatvédelmi rendelete, köznapi nevén a GDPR. Sorozatunkban a fogyasztók számára – és a munkáltatóknak is fontos – leggyakoribb kérdésekre adunk válaszokat az Európai Bizottság tájékoztatásának segítségével.

járulnak nem világos megfogalmazások, a kikapcsolás állítólagos veszélyeiről szóló figyelmeztetések. Valamint boxok, amelyeknél a (szolgáltató számára) pozitív választ kék gomb jelez, a negatív pedig rejtett, szürke.

Egy példa: a Facebook azzal járult hozzá a GDPR-hoz, hogy bevezetheti európai felhasználói számára is az arcdfelismerést, amire az Unió rendelkezései miatt eddig nem volt módja. Aki ezt el kívánja kerülni, annak többször kell klikkelni, ráadásul figyelmeztetik: a szolgáltatásra azért van szükség, hogy meggátolják identitások ellopását – ez pedig legalábbis félrevezető.

Hogy mindezt elkerüljük, vennünk kell a fáradságot, hogy végignézzük a beállításokat és mindenhol, ahol „adatvédelem”, magánszféra”, „hirdetések” vagy „saját fiókom” jelzést találunk, szorgos klikkeléssel kiiktassuk mindazt, ami nem kvánatos.

(Forrás: Süddeutsche Zeitung)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Feliratkozom a(z) Jogi kisokos téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor