Mi szükséges egy számlatömb vásárlásához?

2019. május 13. hétfő - 08:08 / piacesprofit.hu
  •    

Amennyiben kézi számla kiállítása mellett döntünk, akkor ahhoz számlatömböt kell vásárolnunk, melyet a legtöbb nyomtatványboltban megtalálhatunk. A beszerzéshez azonban több dokumentum is szükséges. Ezekről tájékoztatnak az Írisz Office adótervezői.

Mire van szükség, ha számlatömböt vásárolunk? Különféle dokumentumok kellenek, de hogy mik, az a vásárló jogosultságától függ – tájékoztatnak az Írisz Office adótervezői.

Ha aláírásra nem jogosult személy szerzi be a számlatömböt, magával kell vinnie a következőket:

  • vállalkozói igazolvány vagy nyilvántartásba vételi igazolás másolata
  • adószámot igazoló okirat másolatát
  • cégszerűen aláírt, két tanúval ellátott meghatalmazást
  • a meghatalmazó aláírási címpéldányát vagy aláírásmintáját (a meghatalmazást végleg át kell adni a nyomtatvány eladójának)
  • a meghatalmazó és a meghatalmazott személyi okiratai, adókártyái

Amennyiben az aláírásra jogosult személy vásárolja meg a számlatömböt:

  • elegendő bemutatnia személyes iratait, adókártyáját,
  • valamint igazolnia kell, hogy képviseleti joggal rendelkezik (ezt legegyszerűbben az aláírási címpéldánnyal/aláírásmintával tudja megtenni).

A leggyakrabban használt nyomtatványok (készpénz-fizetési számla, számla, nyugta, bevételi- és kiadási pénztárbizonylat, szállítólevél, kiküldetési rendelvény, menetlevél, pénztárjelentés) esetében az eljárás azonos.

További egyperces válaszok a legfontosabb adózási kérdésekre itt olvashatók!

Mely vállalkozások minősülnek kkv-nak?
Mely vállalkozások minősülnek kkv-nak? Milyen adatokat kell figyelembe venni a feltételek teljesüléséhez? Erre válaszol az Írisz Office a Reggeli egyperces összeállításban.

Feliratkozom a(z) Adózás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor