Még kevesen tudnak az adatból értéket létrehozni

Az európai, közép-keleti és afrikai vállalatok átlagosan kevesebb mint 40 százaléka állítja magabiztosan, hogy jól bánik az adataival. A legfőbb előnyök között a magasabb ügyfélhűséget, a bevételek és a márkaérték növekedését említették legtöbben.

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Jól tudjuk, hogy az adatok feldolgozása révén kiugró üzleti növekedést érhet el egy vállalat, és ezt a növekedést más cégek nehezen tudják megállítani” – mondta Andrew Sutherland, az Oracle Technology and Systems APAC és EMEA régióbeli szenior alelnöke. „A legújabb felmérési eredmények viszont azt mutatják, hogy a vállalatok továbbra sem tudnak mit kezdeni napjaink adatáradatával.

Kép: Schneider Electric

Ezzel a problémával szembe kell nézniük, mégpedig hatékonyabb belső céges gyakorlatokkal, valamint megfelelő adatkezelési stratégiák és fejlett biztonsági ellenőrzőpontok kialakítása révén. Emellett kulcsfontosságú lesz a felhő és az olyan feltörekvő technológiák mint az AI és az automatizálás körültekintő alkalmazása is közeledvén ahhoz a ponthoz, amikor az emberi munkaerő már nem lesz képes az adatok feldolgozását és védelmét önmaga ellátni.”

Főbb megállapítások:

  • Átlagosan a válaszadók 42 százalékának nincs megfelelő adatkezelési stratégiája
  • Tízből négy vállalat állította magabiztosan, hogy képes jól kezelni, biztonságosan tárolni és felelősen felhasználni az adatait
  • A válaszadók 35 százaléka állította, hogy az adatok feldolgozásából értékes információkat tud kinyerni
  • A kulcsfontosságú részlegek továbbra sem vállalnak felelősséget és elszámolhatóságot az adatkezelés terén
  • Az adatbiztonsági szabályozásokat gyakran nem értik, vagy nem tartják be azokat
Zavarodottság tapasztalható a vállalatoknál a téren, hogy kik felelősek elsősorban az adatok biztonságáért. A pénzügyi és IT döntéshozók közel fele például úgy gondolja, ők a felelősek az adatok biztonságos kezeléséért, míg azok, akik jellemzően használják az adatokat – marketing és HR osztályok – csupán harmaduk állította, hogy felelősséget vállal az adatokért.

Több figyelmet az adatvédelemre!

Az EMEA régióbeli vezetők 53 százaléka szerint a vállalat jó hírneve szempontjából kifejezetten fontos a biztonságos adatkezelés, ezzel szemben a felmérés eredményei azt mutatják, hogy számos belső céges szokás megtöri ezt a bizalmat.

A válaszadók negyede szerint az adatbiztonsággal kapcsolatos aggodalmak

A gépek is olvashatják a befektetői információkat
A digitalizáció vívmánya, hogy a tőzsdén jegyzett társaságok éves beszámolói hamarosan gépek és emberek által egyaránt jól olvasható formátumban is elérhetőek lesznek.
legfőbb oka, hogy kevés figyelem irányul a bizalmas adatokra a vállalaton belül. Ezt követte az adatokhoz való hozzáférések gyenge szabályozása (24%), a mobileszközökön és közösségi platformokon való adatkezelés (23%) és a nem megbízható eszközök és kapcsolatok használata (23%).

A felmérésben résztvevők mintegy ötöde (22%) azt is állította, hogy az adatkezelésbe vetett bizalmukat leginkább az alábbi hozzáállások törik meg: az adatok megfelelő kezelésének elhanyagolása, a kritikus adatokkal való visszaélések és az alkalmazandó adatvédelmi szabályozások figyelmen kívül hagyása.

Lépések a változásért

A fenti magatartási mintákkal szemben azoknál a vállalatoknál, amelyek megfelelő adatkezelési stratégiával rendelkeznek 8 százalékkal nagyobb eséllyel használnak jelszóval védett dokumentumokat, 10 százalékkal nagyobb eséllyel rendelkeznek hozzáféréssel biztonságos telephelyi adatbázisokhoz, és 9 százalékkal valószínűbb, hogy megbízható eszközökön kezelik az adatokat.

A kritikus adatok és a biztonsági prioritások vonatkozásában a vállalatoknak a következő évben fontos lesz lépéseket tenni a felelősségteljes adathasználat elősegítésében: az ellenőrzőpontok és -folyamatok megerősítése révén, illetve a különböző üzletágak dolgozóinak közös képzésével és adatbiztonsági workshopok szervezésével.

A vállalatok egyre nagyobb számban számítanak a technológiai cégek segítségére az adatkezelés teljes spektrumát tekintve, beleértve a felhőbe való gyorsabb átállást a magasabb fokú biztonsági teljesítmény érdekében (30%), az AI és a gépi tanulás használatát, amelyek lehetővé teszik, hogy az adatokból kinyert információkat cselekvésekbe fordíthassák (26%), továbbá a gépi tanulási képességeket, amelyek elősegítik a biztonságos adatkezelést, illetve hogy a rendszer képes legyen önmagán javításokat végezni (25%).

Véleményvezér

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.
Svédország után most éppen a spanyolokkal készülünk összeakasztani a bajszunkat

Svédország után most éppen a spanyolokkal készülünk összeakasztani a bajszunkat 

Nem tetszik a spanyoloknak, hogy azt sem lehet tudni, ki fia borja akarja megvenni egyik legnagyobb járműgyártójukat.
Magyarország az első helyen áll a világon a demokrácia leépítésében

Magyarország az első helyen áll a világon a demokrácia leépítésében 

Kettészakított társadalom, gyenge demokratikus intézményrendszer.
Orbán Viktor és csapata két luxusgéppel repült Donald Trumphoz

Orbán Viktor és csapata két luxusgéppel repült Donald Trumphoz 

Nem olcsó a repülés Amerikába.
Pupákra vernek minket a versenytárs régiós országok a tech cégek versenyében

Pupákra vernek minket a versenytárs régiós országok a tech cégek versenyében 

A régiós versenytársak elhúztak a csúcstechnológiákban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo