Lokális marketing: ez lesz a trendi 2018-ban

A kisebb helyi érdekeltségű üzletek jogosan érezhették elnyomva magukat az interneten, hiszen a nagyobb cégek online marketingesei nagyobb eszköztárukkal elérték, hogy jobb pozícióban és több ember számára tudnak megjelenni, mint kisebb kapacitással, büdzsével és szaktudással rendelkező társaik.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Pár éve nem számított, hogy Nyíregyházán keresek e kávézót, hotelt, vagy taxit, a legtöbb esetben budapesti, vagy más, számomra értéktelen ám jól optimalizált találati listákkal találkozhattam. Régebben is volt megoldás a problémára, hiszen a város nevét is beírva közelebbi találatokhoz jutottunk. A technika fejlődésének hála, mára a Google és a Facebook, Instagram, Waze és még sok más online médium is sokkal összetettebb algoritmussal dolgozik, így hozva közelebb a valóság és az online világ kapcsolatát.

"A Lokális Online marketing helyi vállalkozásoknak szóló marketing tevékenység, ami helyzet alapján, vagy helyhez köthető, illetve helyi célok figyelembevételével történő célzást tesz lehetővé, miközben a felhasználóra épít előzmények, sütik, tartózkodási hely, érdeklődési kör és keresés alapján." - Anders Tamás
Ez, a nem is olyan régóta létező terület a Lokális Online Marketing.

Minek köszönhető a helyi online marketing térnyerése?

2014-ben hozta ki a Google a Pigeon (galamb) névvel elterjedt algoritmus frissítését, aminek köszönhetően hatalmas esélyt kaptak a helyi vállalkozások. A frissítésnek köszönhetően két meghatározó faktor került a keresési algoritmusba: a vállalkozás és a felhasználó földrajzi helyzete.  Ez azt jelenti, hogyha a már említett Nyíregyházán keresek kávézót, vagy szeretnék taxit hívni, a keresés után (földrajzi név használata nélkül is) a környéken található kávézókat és a körzetben szolgáltató taxisokat fogja előnyben részesíteni a találati lista legelején.

Természetesen az eredmény nem jön ingyen. A vállalkozásoknak “meg kell mondaniuk” a keresőrobotoknak, hol helyezkednek el, és be kell bizonyítaniuk, hogy a környék legjobbját tudják nyújtani. Itt jön a képbe a Helyi idegenvezető program és a Google Cégem szolgáltatás.

kép: Pixabay

Google Helyi Idegenvezető program

Mielőtt megnéznénk a Google Cégem szolgáltatást, vessünk egy pillantást a felhasználói oldalra. A térképen létrejött a Helyi Idegenvezetők kezdeményezés, ahol a Google pontokat ad, ha valaki egy helyről fényképet tölt fel, véleményt ír, vagy módosítási javaslatot ad meg, azaz javítja a szolgáltatás minőségét.

A program hatására nagyban nőtt a térképen szereplő helyek minősége és adataik is egyre aktuálisabbak. A felhasználók egyre elkötelezetebbé válnak a térkép iránt és egyre többet is használják azt információk szerzésére és döntéseik támogatására.

Melyik való nekem?
A Facebook és a LinkedIn csak a jéghegy csúcsa, ha a közösségi média világát nézzük. Érdemes körülnézni, mely közösségi hálózatok mire is használhatók. A helyi vállalkozások esetében például fontos lehet a Foursquare, vendéglátóknál a TripAdvisor…Itt talál egy kis segítséget, mielőtt eltévedne a közösségi média dzsungelében.
A siker hatására a Google kihozta a “Google Trips” nevű alkalmazást is, aminek segítségével komplett utazásainkat tervezhetjük meg. 2017 szeptemberében pedig élesedett a böngészős verzió a “Google Destinations”, ahol már a böngészőben történő kereséskor is megjelenik az utazástervező lehetőség: séták tervezése mellett szállásokat foglalhatunk, repjegyet vásárolhatunk és még helyi kuponokra is vadászhatunk. Ez a rengeteg lehetőség teszi kihagyhatatlanná a Google közösségivé alakuló felületeit, de nézzük meg mindezt céges oldalról.

Google Cégem szolgáltatás

A keresőóriás jár az élen a lokális keresésekben és egy eszközzel segíti a vállalkozásokat. A Google Cégem szolgáltatás segítségével kontrolálhatjuk megjelenésünket a Google különböző felületein. A Google így biztos adatokat kap, a cég pedig beállíthatja elérhetőségeit, statisztikákat nézhet és reagálhat a véleményekre.

A beállításoknak köszönhetően a Google cégünk teljes online jelenlétére rálát. Összefüggéseket tud találni cégünk és lokális elhelyezkedése között. Ha például az iLoveBalaton helyi érdekeltségű portál ír éttermünkről egy cikket, azt egy pozitív jelként értelmezi, hiszen egy balatonnal foglalkozó népszerű oldal említette meg a szintén lokalitásban elhelyezkedő vállalkozást. Az algoritmus zsenialitását és a technika fejlettségét mutatja, hogy minderre képes pusztán a nevünk, címünk és telefonszámunk felismerésével is, nem szükséges a honlapunk URL címét szerepeltetnünk.

A Lokális Online Marketinget Amerikában már a következő év trendjei között emlegetik. Nem véletlenül, hiszen a technika fejlődésével sokkal nagyobb jelentőséget kapott, mint eddig. Ha nem vesszük bele a marketing stratégiánkba, akkor kevesebb érdeklődőt érünk el.

Szerző:

Anders Tamás

A SzállásMarketing alapítója

Lokalitás.hu

Közösségi média tippek helyi vállalkozásoknak
Bár már minden vállalkozó hallott arról, hogy valamit kezdeni kellene a közösségi médiában rejlő marketing lehetőségekkel, sok kisebb, helyi vállalkozás megretten, hogy nincs elég tartalma, vagy elegendő büdzséje arra, hogy eredményeket érjen el. Tévedés! A közösségi oldalak kifejezetten sokat hozhatnak a helyi vállalkozásoknak.

Véleményvezér

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo