Jön a foci vb: megint tarolhat a tv-piac

2018. május 17. csütörtök - 16:10 / piacesprofit.hu
  •    

Amint a korábbi labdarúgó világbajnokságok idején, úgy az idei második negyedévre is kiemelkedő értékesítési eredmények várhatók a hazai lapostévék piacán – derül ki a GfK kutatásából. Az értékesítési számok már az idei első három hónapban is jelentős mértékű növekedést mutatnak a tavalyi év azonos időszakához képest.

 

A kereskedők és gyártók is jól tudják, hogy a futball világbajnokság élénken tartja a vásárlók televíziók iránti érdeklődését.

A GfK POS Tracking adatai az év első hetétől kezdődően folyamatos piaci erősödést regisztráltak a hazai lapostévék piacán: az eladások hónapról- hónapra növekednek. A korábbi foci VB-k eladásaival összevetve az idei első negyedév – úgy tűnik – rekordszámokat hozott.

Az értékesítés számottevőn március első heteiben ugrott meg az előző év azonos időszakaihoz képest. Ezt követően – a 2014. évi világbajnoksághoz hasonlóan – várhatóan április-június hónapok fognak kiemelkedő teljesítményt hozni, ekkor ugyanis már számos kereskedelmi akció és leértékelt árú készülék közül válogathatnak a vevők.foci_pixabay

A tendenciák további elemzése érdekében érdemes a 2014. évi trendekből kiindulni: a legutóbbi VB idején március hónaphoz képest minden rákövetkező időszak egyre növekvő eladásokat hozott a világbajnokság kezdetéig. Idén, ha az első negyedévben tapasztalt, előző évi bázishoz számított 15 százalékos növekedés folytatódik, akkor valószínűsíthető, hogy második negyedév (Q2) is rekordeladásokat fog hozni, azaz a korábbi VB-knél erősebb készülékeladásokat fog mérni a GfK.

A vásárlási döntéseket elsősorban meghatározó értékesítési átlagárak tekintetében szintén érdekes változások rajzolódnak ki: míg 2010-ben átlagosan 122.000 forintot szántak a vásárlók egy tévékészülék vásárlására, 2014-ben valamivel kevesebbet – 110 ezret –, 2018 első negyedévében pedig ismét emelkedett és elérte a 117.000 forintot az új tévékészülék vásárlására átlagosan szánt összeg.

Vásárláskor továbbra is fontos prioritás – az ár mellett – a kijelzőméret. Míg 2014-ben az eladások közel felét a 32 coll képernyőátmérőjű készülékek adták, addig

Üzleti foci: hatékony vagy a pályán?
Előre szólunk, ez a cikk nem a futballról szól, de szakértőnk szerint sok hasonlóságot lehet találni a cégvezetés és a foci között ezért nem is baj, ha mindannyian néhány percig focistának képzeljük magunkat…

idén már csupán csak egyharmadát. Azaz a kereslet fokozatosan eltolódott a nagyobb kijelzőjű televíziók felé. Ennek oka egyrészt a változó felhasználói igényszint: kisebb méretű televíziókészülékeiket a háztartások fokozatosan lecserélik nagyobb méretűekre, amely tendencia világszintű jelenség.

Másrészről, egyre nagyobb kijelző-méretet kaphatunk adott pénzösszegért: a nagyobb kijelzőjű készülékek a korábbi évekénél kedvezőbb árpontokon elérhetők a vásárlók számára” – értelmezi az adatokat a szakember, majd hozzáfűzi: „Mindezek következtében az értékesítések összesített alakulását egyre jobban befolyásolják a nagyobb (40’+) kijelzővel rendelkező televíziók, azaz rajtuk is nagyban múlik a Q2 időszak sikere.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor