Itt van tíz új Facebook hirdetési funkció, amit jó, ha megismersz

2018. november 29. csütörtök - 09:08 / piacesprofit.hu
  •    

A Facebook hirdetési rendszerében annyi újdonság van, hogy nehéz őket követni. Lévai Richárd cikkében összegyűjtötte az utóbbi idők fontosabb, illetve érdekesebb változásait, amik jól jöhetnek akár az év végi kampányaidon dolgozol, akár a jövő évedet készíted elő.

Négyzetes képformátum a forgalomterelő hirdetéseknél

A régóta hozzánk nőtt fekvő téglalap előnézeti képet a négyzetes váltja fel a link hirdetéseknél. Egyelőre csak hirdetésekről van szó, a weboldalak előnézeti képeiről nem. Viszont a hirdetéseknél érdemes váltani, mert nagyobb átkattintási arány várható a Facebook szerint. Legalább is azoknál a felhasználóknál, akik a legújabb Facebook appot használják – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő a Közösségi kalandozások blogon.

Jön a Facebook-kánaán az influencereknek
A Facebook új eszközökkel és új üzleti megoldásokkal támogatja a tartalomgyártókat. Vagyis az influencereket. Olyan sok újdonságot mutattak be, hogy most csak egy felsorolás jön az izgalmasabb témákról. A cél egyébként egyértelmű: minél több influencert átcsábítani a YouTube-tól – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd Facebook-marketingszakértő.

A videó formátumoknál az álló az ajánlott

Azt, hogy a mobilról szól minden, semmi nem bizonyítja jobban, mint a videóknál az álló formátum támogatása. Sőt, már az álló formátum az ajánlott minden körülmények között. Szóval ha videókat készítesz, érdemes ilyeneket gyártanod. Vagy esetleg itt is négyzeteset. De a fekvő téglalaptól ideje búcsút venni.

Űrlapok Instant élményben

Ok, mi az az Instant élmény? Ezt először Canvas-nak (Vászon) hívta a Facebook, később Teljesképernyős élmény néven futott, most ez az új név. Vagyis a Facebook beépített microsite készítőjéről beszélünk, ahol már közvetlenül is tudunk űrlapokat készíteni, így nagyon komoly felületeket tudunk felépíteni mobil használatra. Ha a weboldal nem konvertál elég jól mobilon, érdemes ezzel kísérletezni.

fontos újdonságok a facebook hirdetési rendszerében

Kép: Pixabay

Megérkeztek a Facebook sztori hirdetések

A Facebookon is egyre többen használják a sztorikat, így megjelent itt is a hirdetés lehetőség. Ez két dolgot jelent. Egyrészt tudsz erre optimalizáltan tartalmat készíteni. Másrészt ha nem vigyázol, mindenképpen meg fognak jelenni a hirdetéseid Facebook sztoriban is, mert az automatikus elhelyezés ide is tolja a reklámjaidat. Mindenképpen ellenőrizd az elhelyezéseid hatékonyságát a Hirdetéskezelőben!

Galéria hirdetések Instagram sztoriban

Instagram sztorikban már régóta tudunk hirdetni, de ma már igazi történeteket is mesélhetünk hirdetésekkel. Ez azt jelenti, hogy három képet illetve videót tudunk egymás után csatolni, amik szépen sorban jelennek meg. Így hatékonyabban ki tudjuk használni ezt a formátumot.

Nem bíznak benne, mégis a Facebook a kkv-k kedvence
Még mindig a Facebook dominál a kkv-k eszköztárában, de a felszín alatt már érezhetően romlik a megítélése: nem tartják hitelesnek, és nem bíznak benne.

Videósablonok

A videók sok esetben nagyon hatékonyak, ezért a Facebook megpróbál segíteni abban, hogy könnyebben készítsük őket. A korábbi slideshow készítőt lecserélte olyan megoldásra, ahol sablonokkal tudunk különböző videókat készíteni viszonylag egyszerűen néhány kép segítségével.

Egyedi keretek katalógus hirdetésnél

Elsősorban webáruházak örülhetnek annak, hogy a dinamikus remarketing (pontosabban termékkatalógus alapú) hirdetéseik esetében használhatnak egyedi kereteket és matricákat az egyes időszakokban. Vagyis ahhoz, hogy a Black Friday kampányodnál a képek az alkalomhoz illő elemekkel jelenjenek meg, nem kell a szervereden átszerkeszteni az összes termékfotót, elég a Facebookba feltölteni egy keretet vagy egy matricát, és máris stílusosan fog megjelenni a hirdetés. A termékkatalógus hirdetéseknél egyedi keretet, és a katalógus információival ellátott matricát is használhatunk arra, hogy a képeinket testreszabjuk.

Webáruház a Facebookon: 6 tipp kezdőknek
Az utóbbi néhány évben Facebook hirdetési rendszere és annak hatékonysága rengeteget fejlődött. A rendszer viszonylag felhasználóbarát, az eredmények pedig gyorsan jönnek és jól követhetők is – a Kosárérték.hu szakértőjének segítségével kezdő webáruház-üzemeltetőknek adunk tippeket a Facebook használatához.

Új alapesemények konverziókövetéshez

A Facebook pixelnél új alapesemények jelentek meg, így nem csak pontosabban, egyszerűen is tudjuk mérni a felhasználói utakat és csatornákat.

Attribution

A Facebook új elemző eszközének segítségével nyomon tudjuk követni a weboldalunk teljesítményét különböző eszközökön és platformokon át. Hogy pontosabban értd mit jelent ez: az Attribution segítségével meg tudod nézni például, hogy a vásárlóidra hogyan hatottak a Google hirdetések. Ehhez persze a Google Ads rendszerét is be tudod kötni a Facebook Attributionba más hirdetési platformokkal együtt. A Facebook Attributionban már nem csak a Facebookos adatainkat láthatjuk. Akár a Google Ads adatait is lehet importálni.

Jön a Facebook Analytics Instagramhoz

A Facebook Analytics segít elemezni a weboldaladat, a Facebook oldaladat, a chatbotodat vagy a mobil alkalmazásodat. Komplex rendszer izgalmas funkciókkal, ezért öröm, hogy hamarosan az Instagram üzleti profilok is elérhetők lesznek itt.

Forrás:

Közösségi Kalandozások

Facebook Marketing Restart
Egyre kevesebb az organikus elérés, a hirdetések egyre drágábbak, van egy rakat új platfrom és felület… Sokszor már kiigazodni is nehéz, nemhogy vevőket szerezni. A közösségi média gyermekkora, a céltalan rajongótábor-építés és a követőgyűjtés kora lejárt… Hogyan lehet akkor mégis a legtöbbet kihozni a Facebook-marketingből 2018-ban? Megtudhatja Lévai Richárd online kurzusán, a Piac & Profit Online Akadémián!

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor