Influencerek – a figyelemgazdaság győztesei

2018. augusztus 12. vasárnap - 07:30 / Kriston László
  •    

Andy Warhol óta tudjuk, mindenki híres lehet tizenöt percre. De ki marad az hosszabb távon? A kérdésre adandó válasz a legnagyobb kihívás a jelen „figyelemgazdaságában”.

Social Media – 2018
Szeretnéd megtudni, hogyan használd másként a Social Media felületeit a megváltozott, romló paraméterek mellett, sokkal eredményesebben? Facebook, Instagram, YouTube, Messenger, Viber, Twitter, LinkedIn, Snapchat, Pinterest, blogolás. Hol legyünk jelen és hogyan?
Időpont:
2018. szeptember 06. ,
Helyszín:
Sugár Üzletközpont Rendezvénykomplexum, 1148 Budapest, Örs vezér tere 24. (Mozibejárat 2. emelet)

Véleményvezérek, márkakövetek, megmondó emberek, polgárpukkasztók, magamutogatók, önimádók, szelfiőrültek, jól fizetett reklámhuszárok. Bármelyik jelző illhet az önjelölt online celebekre, akiknek szinte kivétel nélkül ugyanaz a céljuk: kitűnni a tömegből a túlságosan zajos online arénában.

Hogy mennyire más értékrend alapján dől el ma a netes népszerűség, mint régebben, arra a legjobb igazolás a YouTube reklámbevétel-megosztó toplistája. Ebben az évtizedben a legnagyobb nézettséget és követőt felmutató TOP10 influencerből évről évre legalább hárman-négyen videojátékosok voltak. Ők mit alkotnak? Konkrétan semmit. Ülnek a gépük előtt, és tesztelik a legújabb játékokat, miközben narrálják, hogy mit gondolnak azokról. És mivel az Y és Z generáció nagy része önmagát a virtuális realitásokban éli ki, ők alkotják a játékosok legnagyobb rajongói bázisát.

A véleményvezérek között több típust látunk: vannak a cukiságokra utazók, a szexiségüket hangsúlyozók, a biznisz- és karrierguruk (leginkább growth hackernek aposztrofálják magukat), a filmkritikusok és egyéb megmondó emberek, a humoristák, a praktikus életvezetési tanácsokat adók – smink-, fodrász-, öltözködésguruk és amatőr szakácsok – vagy a már említett videojáték-tesztelők.

ryan

Ryan

A terméktesztelő kategóriában a legnépszerűbbek a játék- és édességkritikus gyerekek, hiszen egy kissrác ujjongó öröme mindig a cukiság netovábbja. Egy amerikai kisfiú, a hatéves Ryan YouTube-csatornája, a RyanToysReview 2017-ben 11 millió dollárt keresett reklámbevételekből. Persze a szülők irányítják a veteránnak számító – négyévesen kezdett youtuberkedni – Ryan bizniszét.

  • Facebook: 5100 kedvelő
  • YouTube: 13,95 millió feliratkozó
  • Instagram. 6900 + 13 900 követő

PewDiePie

Véleményvezér: neveljük, vagy vásároljuk?
Azt már nem kell hangsúlyoznunk, hogy az influencer kommunikációnak van létjogosultsága, hisz az elmúlt két évben minden erről szólt. Ránézésre egyszerű a képlet, a látszattal ellentétben azonban sok kérdésre kell választ találnunk, mire elkészülhet az első márkázott influencer tartalmunk.

A rajongói lájkolások és hozsannázó kommentek úgy hatnak az egóra és az önbizalomra, mint az energiaital a testre, de a közvetlen véleménynyilvánítás fordítva is elsülhet. Ha az influencer nagyon kitéved a politikailag korrekt zónából, nem maradnak el a fikázó beszólások és az üzleti következmények. Ezt tanulta meg PewDiePie, vagyis a 28 éves svéd Felix Kjellberg, aki technológiamenedzsmentet tanult, de miután 2010-ben regisztrált a YouTube-ra gamerként, hamar otthagyta a sulit. Rövid úton ő lett a videojáték-tesztelés világsztárja. 2013-ban csatornájára már hatmillióan feliratkoztak, amivel lehagyta az első helyezett Smosht, a kaliforniai Y generációs humoristaduót. 2016-ban nézettsége további növelése érdekében PewDiePie szélsőséges hangot ütött meg: használta a nigga szót, kilenc videóban pedig antiszemita utalásokat vagy náci szimbólumokat szerepeltetett. A Disney-birtokolta Maker Studios felbontotta vele a szerződést. Ennek ellenére 2016-ban ő volt a legjobban kereső youtuber. Az online csatorna reklámbevétel-megosztó rendszerének köszönhetően 2013-ban négymillió dollárt keresett, 2015-ben 7,4, 2016-ban 15 milliót.

  • Facebook: 7,36 millió kedvelő, 7,28 millió követő
  • Instagram: 14,2 millió követő
  • YouTube: 62,89 millió feliratkozó
  • Twitter: 15,9 millió követő

 Gary Vaynerchuk

Gary Vaynerchuk

Közkeletűbb nevén Gary Vee Fehérorszországban született, 42 éves. Miután átvette apja New Jerseyben lévő italboltját, elindította az üzlet online áruházát is. Ezzel párhuzamosan borkritikusként videókat töltött fel az internetre, amivel olyan népszerű lett, hogy 2009-ben 10 könyvre szóló megállapodást kötött a HarperStudióval. Az üzleti motivációs könyvekből álló sorozat számtalan témát dolgozott fel, a Thank You Economy című kötete például az üzleti siker soft tényezőit – többek között a kedvességet – vette górcső alá. Gary mindig nagy gondot fordít rá, hogy a konferenciákon tartott előadásai után szelfizzen a rajongóival, időnként akár több száz emberrel egy gigaszelfiben. 2011-ben fivérével digitális médiaügynökséget épített, amely márkáknak dolgoz ki socialmedia-stratégiát, és készít kampányokat. Angyalbefektetőként startupokba fektet, egyik sikeres exitje a Tumblrből való kiszállás volt. 2017-ben bejelentette, hogy az új üzleti ötletek felett ítélkező Shark Tank és a tehetségkutató American Idol ötvözeteként elindítja valóságshow-ját, amelyben appötleteket keres. Gwyneth Paltrow, amerikai színésznő, gasztroblogger lesz a zsűritagok egyike.

  • Facebook: 2,83 millió kedvelő, 3,04 millió követő
  • Instagram: 3,4 millió követő
  • YouTube: 1,39 millió feliratkozó
  • Twitter: 1,76 millió követő
P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing
A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.

Kasza Tibi

Ír zenét hozott be a hazai popvilágba, 1998-ban alapította meg a Crystal nevű zenekart, aztán a 2010-es években énekesből tévés műsorvezetővé avanzsált. Facebook-oldaláért Magyarország lakosságának 10 százaléka odavan. A zenei tehetségén túl nála a jó megjelenés is klikkgeneráló erő. Hogy van-e online jelenlétének valami mélyrehatóbb üzenete és szellemisége? Azt mindenki maga döntse el a vicces képekkel társított, életigazságoknak hangzó aranyköpésekről.

  • Facebook: 1,01 millió kedvelő, 989 ezer követő
  • Instagram: 212 ezer követő

Rubint Réka

Férjével, az elhízott gyerekből jó nevű aerobikedzővé vált Schobert Norberttel a testmozgás és az egészséges étrend fontosságát hirdetik, erre épül a Norbi Update termékcsalád is. Nemrég, amikor Norbi bejelentette, hogy visszavonul a trénerkedéstől és a pódiumfellépésektől, és a jövőben kizárólag üzletemberként folytatja, Réka videójában könnyes szemekkel kommentálta férje döntését. (A Blikk szerint gerincbetegség a döntés oka, Norbi egyik csigolyája húsz éve felszívódott, ezért fájdalom- és gyulladáscsillapítókon él.) A bánatos videót egy nap alatt 177 ezren nézték meg.

  • Facebook: 939 ezer kedveli, 912 ezer követi
  • Instagram: 198 ezer követő

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor