Hogyan lehet kérni munkáltatói jövedelemigazolást?

2019. február 22. péntek - 08:10 / piacesprofit.hu
  •    

Korábban az igazolást kötelező volt a munkaviszony megszűnésével kiállítani. Jogszabályi változások miatt azonban erre már csak akkor van szükség, ha a munkavállaló kéri – figyelmeztettek az Írisz Office adótervezői.

A munkáltatói jövedelemigazolást a munkáltató állítja ki.

Az igazolásnak tartalmaznia kell:

  • a munkáltató adatait;
  • a munkavállaló adatait;
  • a munkavállalónak az adott időszakban kifizetett bruttó és nettó bérét;
  • a munkabért érintő levonásokat.
Mit kell tudni a KATA-s jövedelemigazolásról?
Mit kell tudni a KATA-s jövedelemigazolásról? Mekkora jövedelmet igazol le nekem a NAV, ha KATA-s vagyok?

Korábban az igazolást kötelező volt a munkaviszony megszűnésével kiállítani. Jogszabályi változások miatt azonban erre már csak akkor van szükség, ha a munkavállaló kéri.

Az igazolást a munkáltatótól kell kérni, nincs kötelezően használandó formanyomtatvány a kiállításához kapcsolódóan. Egyes esetekben azonban – például hitelügyintézéskor – megkövetelhetik sablonok kitöltését.

Figyelem!

A munkáltatói igazolás csak az adott munkaviszonyban kapott bért tartalmazza, nem tünteti fel a magánszemély máshonnan szerzett jövedelmeit.

További egyperces válaszok a legfontosabb adózási kérdésekre itt olvashatók!

 

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor