Beelőzheti az Amazon a Facebook-ot a hirdetési piacon?

Első pillantásra meglepően hangzik, de méretét és hatalmas forgalmát ismerve talán nem is annyira hihetetlen, hogy az Amazon egyike azon tech cégeknek, akik hatalmas szeletet hasítanak ki az online hirdetési piacból – figyelmeztet a Kosárérték magazin legfrissebb cikke.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Google és Facebook klasszikusan reklámra épülő szolgáltatások, a hirdetési rendszerükből befolyó pénzek jelentik bevételi forrásaik szinte teljes egészét, ellenben a Jeff Bezos vezette Amazonnal, amely elsősorban online kereskedelemmel foglalkozik, és nyitott piacterei révén hirdetései nem elsődleges bevételi forrásai a cégnek. Az Amazon nyitott piacterein versengő kereskedők azonban dollármilliárdokat fizetnek a cégnek azért, hogy termékeik minél több felhasználónál megjelenhessenek.

Bár a Facebook és Google felhasználók által követett üzleti modell, ami a felhasználók személyes adatainak begyűjtésén és elemzésén alapszik, a teljes hirdetési piac hatvan százalékát le is fölözik az amerikai reklámpiacon, az Amazon már a 2018-as adatok alapján is a harmadik legnagyobb szeletet hasítja ki a tengentúli reklámtortából, miközben az online kereskedelem a fő profilja – írta a Kosárérték Magazin.

fotó: Flickr/Isriya Paireepairit

Az Amazon reklámpiacon betöltött helyzete éppen emiatt elég speciális. Míg a két másik, alapvetően hirdetésből élő nagy szereplő minden iparág, minden szereplőjének kínál szinte bármilyen jellegű hirdetési szolgáltatásokat, addig az Amazon kizárólag kézzel fogható termékeket kínáló, kereskedelmi jellegű hirdetéseknek ad teret. Ha ennek fényében nézzük a számokat, akkor azonban már teljesen más képet mutat a piac.

A teljes amerikai online reklámpiaci tortából a kereskedelmi szektor 38 százalékot tesz ki, ami 2018-ra vetítve azt jelenti, hogy a Google 42 milliárdos részesedéséből 16 milliárdot költöttek el az online kereskedők, míg a Facebook teljes hirdetési bevételének 23 milliárdjából 8.8 milliárdot tett ki a kereskedelmi jellegű hirdetés. Az Amazon 7.4 milliárd dolláros hirdetési bevétele pedig már igen közel van a közösségi oldal számaihoz, elemzői becslések szerint az idén pedig meg is haladja majd azt.

Necces az Amazon „szoftverjavító” lehallgatása
Az Amazon munkatársai ezerszám elemzik az Alexa virtuális asszisztens-hangszórók használatát, miközben magánbeszélgetéseket is hallanak. A vitatható lehallgatást a tulajdonos letilthatja.
Mint ahogy a fenti előrejelzésből is kiolvasható, az Amazon az amerikai reklámpiacon 2019-re már az e-kereskedelmi reklámpiac második legnagyobb szereplővé válhat, maga mögé utasítva ezzel a Facebookot is.

A 2019-es elemzések fényében tehát a teljes elektronikus kereskedelmi reklámköltés 23%-ra teheti rá a kezét a Jeff Bezos vezette cég, nem beszélve arról, hogy a teljes reklámpiaci növekedés több mint felét az Amazonon költik majd el a hirdetők. Bár a Google-höz képest, amely 95 milliárd dollárra tett szert az online hirdetésekből, az Amazon 10 milliárdos részesedése alig több, mint 10%-a keresőóriás bevételeinek, de az Amazon hirdetése lényegesen magasabb konverzióval és megtérüléssel kecsegtetnek, mint a konkurens platformokon.

Elemzők szerint épp az Amazon egyre erősödő reklámpiaci nyomulása miatt porolta le a korábban EU által elmeszelt Google vásárlási platformját, illetve a Facebooknál is gőzerővel dolgoznak a kereskedelmi platformok fejlesztésén, amely Checkout néven kísérleti jelleggel már pár országban útjára is indult, mind a Facebookon, mind az Instagramon. Mint az a növekedési adatokból is kiderül, mindkét cégnek fel kell készülnie az Amazonnal való versengésre, hiszen az Amazon által kínált ROI-hoz képest jókora lemaradásban vannak. Az utóbbi években látványos PR katasztrófákba, trösztellenes vizsgálatokba és hatalmas bírságokba belefutó cég növekedése ugyanis töretlen.

Forrás:

kosárérték.hu

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo