Adatvédelmi tippek Facebook-hirdetésekhez

Hol vannak már azok a régi, szép idők, amikor egyszerűen csak kezeltük az ügyfelek hirdetéseit! Ma már a GDPR-nek hála nagyon oda kell figyelni a részletekre, mert különben megütheti a bokáját az ügynökség/hirdetés menedzsere és az ügyfél is – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségi marketingszakértő.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Facebook egyre több olyan eszközt biztosít, amelyek segítenek korrekt módon kezelni az érzékeny vagy személyes adatokat, de az alapokra nekünk kell odafigyelni. Lévai Richárd közösségi marketingszakértő segítségével most néhány példát is mutatunk ezekre!

Az uniós adatvédelmi rendelettel kapcsolatban itt olvashatod a Piac & Profit összes cikkét!

Ügyfélfájl alapú, egyéni célközönség létrehozása

Ez talán a legszembetűnőbb, hiszen itt egyértelműen adatot töltünk fel. A Facebook persze már régóta elvárja, hogy csak olyan adatot töltsünk fel, amihez hozzájárultak az érintettek. De egy ideje az adatfeltöltéskor már jelezni kell azt, hogy ezt az adatot kitől szerezte meg a feltöltő.  Vagyis ha ügynökségként, hirdetőként tölti fel valaki az ügyfeleinek az adatait, akkor oda kell figyelni, hogy a feltöltés során melyik opciót választja ki.

Kép: Pixabay

Adatkezelés ügyfélfájl alapú egyéni célközönségnél

Bár már tudjuk jelezni, hogy kinek az adataival dolgozunk, hirdetőként lehet, hogy érdemes más utat választani.  Hasznos ugyanis, ha az adatokat nem az ügynökségek, illetve a hirdetéskezelők töltik fel a Facebook rendszerébe, hanem a megrendelők, akiké az adat. Ha ugyanis átmegy az ügyfélfájlokat tartalmazó adatbázis a hirdetéskezelőkön, ügynökségeken, akkor könnyen adatkezelői státuszba kerülhetnek, ami nagyobb felelősséggel jár. Ne feledkezzünk meg arról, hogy ezt már az adatfeldolgozói szerződésben tisztázni kell.

Lead hirdetéseknél bejövő adatok kezelése

A lead hirdetéssel az adatbázis-építéstől a visszahíváskérésen át a nyereményjátékig rengeteg dolgot meg lehet oldani. Ráadásul ehhez megfelelő adatvédelmi támogatást is nyújtanak. De van néhány dolog, amire érdemes figyelni! Az egyik, hogy nem praktikus, ha az ügynökség munkatársai hozzáférnek az összegyűjtött adatokhoz. Erre van jó megoldás, a Vállalkozáskezelőben ugyanis beállíthatjuk, ki láthatja az űrlapadatokat. Érdemes megkérni az ügyfelet, hogy a hirdetéskezeléssel foglalkozó kollégáiktól vegyék el azt a jogosultságot, hogy hozzáférjenek az űrlapok által begyűjtött adatokhoz.

Bejegyzés alapú nyereményjáték-szervezés

Ha futtatsz az ügyfeleidnek bejegyzés alapú nyereményjátékokat, tisztázzatok olyan részleteket alaposan, mint a sorsolás! Vannak ugyanis olyan sorsolás megoldások, amikkel adatot adsz át harmadik félnek, ez pedig különösen érzékeny pont lehet az adatvédelem során. Ez csak lazán kapcsolódik a hirdetéskezeléshez, de gyakori feladat, ezért érdemes erre is odafigyelni!

Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?
Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként. A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját. Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak. Megnézem az elérhető képzéseket.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo