Adatvédelmi tippek Facebook-hirdetésekhez

Hol vannak már azok a régi, szép idők, amikor egyszerűen csak kezeltük az ügyfelek hirdetéseit! Ma már a GDPR-nek hála nagyon oda kell figyelni a részletekre, mert különben megütheti a bokáját az ügynökség/hirdetés menedzsere és az ügyfél is – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségi marketingszakértő.

A Facebook egyre több olyan eszközt biztosít, amelyek segítenek korrekt módon kezelni az érzékeny vagy személyes adatokat, de az alapokra nekünk kell odafigyelni. Lévai Richárd közösségi marketingszakértő segítségével most néhány példát is mutatunk ezekre!

Az uniós adatvédelmi rendelettel kapcsolatban itt olvashatod a Piac & Profit összes cikkét!

Ügyfélfájl alapú, egyéni célközönség létrehozása

Ez talán a legszembetűnőbb, hiszen itt egyértelműen adatot töltünk fel. A Facebook persze már régóta elvárja, hogy csak olyan adatot töltsünk fel, amihez hozzájárultak az érintettek. De egy ideje az adatfeltöltéskor már jelezni kell azt, hogy ezt az adatot kitől szerezte meg a feltöltő.  Vagyis ha ügynökségként, hirdetőként tölti fel valaki az ügyfeleinek az adatait, akkor oda kell figyelni, hogy a feltöltés során melyik opciót választja ki.

Kép: Pixabay

Adatkezelés ügyfélfájl alapú egyéni célközönségnél

Bár már tudjuk jelezni, hogy kinek az adataival dolgozunk, hirdetőként lehet, hogy érdemes más utat választani.  Hasznos ugyanis, ha az adatokat nem az ügynökségek, illetve a hirdetéskezelők töltik fel a Facebook rendszerébe, hanem a megrendelők, akiké az adat. Ha ugyanis átmegy az ügyfélfájlokat tartalmazó adatbázis a hirdetéskezelőkön, ügynökségeken, akkor könnyen adatkezelői státuszba kerülhetnek, ami nagyobb felelősséggel jár. Ne feledkezzünk meg arról, hogy ezt már az adatfeldolgozói szerződésben tisztázni kell.

Lead hirdetéseknél bejövő adatok kezelése

A lead hirdetéssel az adatbázis-építéstől a visszahíváskérésen át a nyereményjátékig rengeteg dolgot meg lehet oldani. Ráadásul ehhez megfelelő adatvédelmi támogatást is nyújtanak. De van néhány dolog, amire érdemes figyelni! Az egyik, hogy nem praktikus, ha az ügynökség munkatársai hozzáférnek az összegyűjtött adatokhoz. Erre van jó megoldás, a Vállalkozáskezelőben ugyanis beállíthatjuk, ki láthatja az űrlapadatokat. Érdemes megkérni az ügyfelet, hogy a hirdetéskezeléssel foglalkozó kollégáiktól vegyék el azt a jogosultságot, hogy hozzáférjenek az űrlapok által begyűjtött adatokhoz.

Bejegyzés alapú nyereményjáték-szervezés

Ha futtatsz az ügyfeleidnek bejegyzés alapú nyereményjátékokat, tisztázzatok olyan részleteket alaposan, mint a sorsolás! Vannak ugyanis olyan sorsolás megoldások, amikkel adatot adsz át harmadik félnek, ez pedig különösen érzékeny pont lehet az adatvédelem során. Ez csak lazán kapcsolódik a hirdetéskezeléshez, de gyakori feladat, ezért érdemes erre is odafigyelni!

Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?
Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként. A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját. Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak. Megnézem az elérhető képzéseket.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo