Már büntetés jár a pop-up hirdetésekért

2017. január 11. szerda - 11:01 / piacesprofit.hu
  •    

A Google hivatalos blogján jelezte, hogy elindult a felugró ablakokat használó weboldalakat érintő büntetése. Gondban lehetnek a webáruházak, akik akciókat hirdetnek a pop-up ablakokban és azok az oldalak, amelyek így biztatnak like-olásra. Íme, a részletek!

A Google jelezte, hogy január 10-én elindult a felugró ablakokat alkalmazó oldalakt érintő büntetése. Mint azt korábban megírtuk, azon oldalak, ahol a tartalom nem könnyen hozzáférhető a felhasználók számára, azok a mobil találati listán nem fognak olyan jó helyezéseket elérni. A Google indoklása szerint a felhasználókat zavarják az olyan felugró ablakok, amelyek miatt nem férnek hozzá azonnal az elsődleges tartalomhoz. ez különösen a mobilról érkező felhasználókat zavarja, ezért az ilyen technikákat alkalmazó oldalakat a Google hátrébb fogja sorolni – hívta fel a figyelmet együttműködő partnerünk, az ite.hu keresőoptimalizálási oldal.

mire kerestünk az idon

Kép: Google

A Google fel is sorolta konkrétan mely technikákat érinti majd a hátrasorolás:

  • hirdetés
  • nagy felugró ablakok, amelyek a tartalom fő részét kitakarják, függetlenül attól, hogy azonnal jelennek meg, vagy az oldal nézése közben.
  • olyan appok letöltésére ösztönző ablak, amelyet a felhasználónak be kell zárnia ahhoz, hogy a tartalomhoz hozzáférjen
  • olyan megjelenítési mód, ahol az érdemi tartalom a hajtás alatti részre szorul le, mert a felugró jellegű tartalom a gördítés feletti részen jelenik meg.
Hatékony, de utáljuk
A felhasználók egyöntetűen gyűlölik a popup reklámokat, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy ez az online marketingeszköz igencsak hatékony – ha megfelelően van beállítva és jó ajánlatot talál benne a fogyasztó.

A büntetés nem érinti a törvényileg kötelező felugró ablakokat (ilyen lehet a süti-szabályozás). Itt egyelőre nem világos, hogy a Google hogyan fogja lekövetni az egyes országokra jellemző speciális szabályozásokat, tehát itt még lehetnek kellemetlen meglepetések. A büntetés szintén nem érinti a vallási okokból megjelenő felugró ablakokat, noha ez idehaza igen ritka. A hátrasorolás url-szintű, tehát nem a domain egészét érinti, hanem az egyes url-eket. Tehát ha van olyan oldalunk ahol használunk ilyet, akkor ott semmilyen hátrány nem ér bennünket. A büntetés nem érinti a kilépő célú felugró ablakokat (exit pop-up).

A Google arra is felhívja a figyelmet, hogy az olyan felugró ablakok, amelyen nem zavaró méretűek, továbbra is engedélyezettek. Bár sok hazai weboldal használ felugró ablakokat, ezek inkább a felhasználó viselkedésére reagálnak, például kosárelhagyásra, vagy kilépési szándék észlelésére, így ezeket nem érinti majd a hátrasorolás. Ami gondot okozhat esetleg az a görgetés során megjelenő felugró ablakok, amelyeket előszeretettel használnak például blogoldalak. Szintén gondot okozhatnak a Facebook likeolásra ösztönző felugró ablakok. A hazai webáruházak esetén azok a felugró ablakok jelenthetnek gondot, amelyek nem a felhasználói szándékra jelennek meg, hanem azonnal (például ünnep nyitva tartás, vagy akcióra figyelmeztető pop-upok.

Rossz helyen hirdetni is ciki
Egyre több reklám jelenik meg szellemitulajdon-jogokat sértő tartalmat kínáló weblapokon, jelentős veszteséget okozva ezzel a hirdetőknek. Az így elhelyezett hirdetések ugyanis nem feltétlenül jutnak el valós fogyasztókhoz, emellett rossz fényt vetnek a hirdető cégekre és azok márkáira is. A hazai piacon csaknem 5000 olyan hirdetést figyeltek meg, amelyek nagyrészt ilyen típusú weboldalakon bukkannak fel.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek