Már a leggazdagabbak is csak mobilon bankolnak

2018. március 08. csütörtök - 17:06 / piacesprofit.hu
  •    

Évtizedek óta volt általános vélemény a bankoknál a gazdagok vagyonának kezelésénél: a személyes kapcsolat a legfontosabb. Napjainkban viszont a svájci milliomos gyakrabban veszi fel a mobiltelefont, mint hogy bankárával tárgyaljon.

 

Ennek következtében is csökkentik sok országban a bankfiókok számát, sőt: visszaszorulóban van az online-bankolás is, az egyáltalán nem távoli jövőben a mobil lesz az elektronikus pénzkezelés fő eszköze.

online vásárol ember kártyával

Kép:Pexels

Az UBS-nél, a nagy svájci banknál a digitális ügyintézések 40 százalékát már telefonon kezdeményezik.

Tanulságos, hogy minél gazdagabb az ügyfél, annál többet használja a legkorszerűbb technikát: az UBS egymillió franknál nagyobb vagyonnal rendelkező betéteseinél tavaly 37 százalékkal emelkedett a mobillal intézett ügyletek száma.

A vagyonos ügyfelek egyébként az átlagosnál nagyobb mértékben használják bankjuk más digitális szolgáltatásait is, mégpedig koruktól függetlenül: a 65 év felettieknek a többsége tartja a kapcsolatot bankjával telefonon.

Befektetéseinkről is telefonon döntünk
Az online vásárlás és banki ügyintézés mellett a megtakarítások során is egyre inkább teret nyerhetnek a webes felületek és telefonos alkalmazások. A hazai befektetők jelzései alapján egyelőre inkább az asztali eszközöket használják ilyen célból, a fejlesztések azonban ezen a területen is az okostelefonok irányába mutatnak – jelezte a K&H.

A fő érdeklődés náluk is a legegyszerűbb műveletekre irányul, mint a számla mérlegének lekérdezése vagy az utalások, de a mobil fokozatosan átveszi a banki tanácsadó klasszikus szolgáltatásait is: telefonon kap az érdeklődő befektetési tanácsokat, piaci elemzéseket.

A gazdag svájci szívesen próbálja ki a technikai újdonságokat, lehetőleg minél többet. Többségük iPhone-nal rendelkezik, az Android telefonok kevésbé népszerűek. Kevés a tablet-használó, míg az okosórák és az okoshangszórók a sereghajtók.

Az új trend tanulsága a bankok számára, hogy a mobilos ügyfelek számára a biztonság mellett a legfontosabb, alapvető szolgáltatásokra kell fordítaniuk a legnagyobb figyelmet. Jó, ha tudnak különlegeseket is nyújtani, de azok fejlesztése költséges és ritkán használják őket.

Más szóval: fontosabb a kötelező gyakorlat, mint a kűr – az utóbbit továbbra is a személyes találkozók jelentik.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)