Energiahatékonyságra szívesen költene a magyar

Ha a magyarok nagyobb összeget tudnának költeni az otthonukra, akkor energiahatékony berendezésekbe fektetnék a pénzüket – derült ki az E.ON Európában végzett reprezentatív felméréséből.

Kép: Shutterstock

A német válaszadók 27 százaléka mondta, hogy inkább költene otthona dekoratív berendezésére, míg mindössze 19 százalék adna pénzt otthona zöld átalakítására. Ezzel a németek a középső tartományba kerültek Európában a két szélső értéket képviselő Cseh Köztársaság és Románia között, amennyiben a csehek 39 százaléka mondta, hogy inkább szépen berendezett otthont szeretne, míg a románok mindössze 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy számára az elegáns vagy előkelő lakhely a fontosabb.

Az energiahatékonyság növelését célzó beruházások élharcosai a magyarok. A megkérdezett magyarok több mint fele (51 százaléka) mondta, hogy szívesen költene energiahatékonyságra, míg csupán 18 százalékuk választaná inkább az otthona csinosítását. Romániában és Olaszországban is az energiatakarékosságot részesítik előnyben (37, illetve 34 százalékban). Nagy-Britanniában az eredmény nem csupán visszafogott, hanem szokatlan is volt, mert a britek sem az energiatakarékosságot, sem az ízléses berendezést nem találták fontosnak. Viszont 21 százalékuk szeretne több teret, és inkább otthona bővítésére költene.

 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo