Energiahatékonyságra szívesen költene a magyar

Ha a magyarok nagyobb összeget tudnának költeni az otthonukra, akkor energiahatékony berendezésekbe fektetnék a pénzüket – derült ki az E.ON Európában végzett reprezentatív felméréséből.

Kép: Shutterstock

A német válaszadók 27 százaléka mondta, hogy inkább költene otthona dekoratív berendezésére, míg mindössze 19 százalék adna pénzt otthona zöld átalakítására. Ezzel a németek a középső tartományba kerültek Európában a két szélső értéket képviselő Cseh Köztársaság és Románia között, amennyiben a csehek 39 százaléka mondta, hogy inkább szépen berendezett otthont szeretne, míg a románok mindössze 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy számára az elegáns vagy előkelő lakhely a fontosabb.

Az energiahatékonyság növelését célzó beruházások élharcosai a magyarok. A megkérdezett magyarok több mint fele (51 százaléka) mondta, hogy szívesen költene energiahatékonyságra, míg csupán 18 százalékuk választaná inkább az otthona csinosítását. Romániában és Olaszországban is az energiatakarékosságot részesítik előnyben (37, illetve 34 százalékban). Nagy-Britanniában az eredmény nem csupán visszafogott, hanem szokatlan is volt, mert a britek sem az energiatakarékosságot, sem az ízléses berendezést nem találták fontosnak. Viszont 21 százalékuk szeretne több teret, és inkább otthona bővítésére költene.

 

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo