Dízelbotrány: még nekik áll feljebb

A Volkswagen németországi kereskedőhálózata egyre keményebben vádolja a konszernt a dízelbotrány miatt, de a VW vezetése (egyelőre) hárít és viszontvádaskodik.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A mintegy 2400 VW-Audi személyautó és haszonjármű-kereskedő szövetsége (alkalmasint joggal) panaszolja, hogy míg a dízelmotorok légszennyezése körüli példátlan visszaélésekért a gyártó konszern és annak vezetői felelősek, vevőik, ügyfeleik többnyire az ügyben teljesen ártatlan kereskedőket vádolják, akik ráadásul jelentős veszteségeket szenvednek el.

Kép: Pixabay

Nemcsak a dízel kocsik árát kellett csökkenteniük, hanem a sok, az ügy miatt felmondott lízingszerződés további károkat okoz nekik: amennyiben egyáltalán el tudják adni a visszahozott kocsikat, azokon darabonként 3000 euró a veszteségük. A szövetség vezetője  szerint  „a vevőnek természetesen van joga a kereskedőt perelni, de tény, hogy a botrányba keveredett konszern cserben hagyja őket”.

A VW vezetése ezek után „felelőtlennek és az üzletet károsítónak” nevezte a kereskedők álláspontját, és úgy vélte: ehelyett inkább együtt kéne

Elterjedhet a dízelautók kitiltása a nagyvárosokból
Az elektromos autók kerülhetnek ki győztesek a dízelautó-botrányból. Amióta a Volkswagen 2015 szeptemberében beismerte, hogy csalt a kibocsátási teszteken, hirtelen megnőtt a társadalmi tudatosság a dízelautók nitrogén-oxid-emissziója körül, ami légúti megbetegedéseket okozhat.Több világvárosban is terveznek a münchenihez és a stuttgartihoz hasonló tilalmat.
munkálkodniuk a vevők bizalmának visszaszerzéséért.

Egyébként sok német befektető kívánja kártérítésért perelni a Volkswagent, arra hivatkozva, hogy a „Dieselgate” miatt részvényeik, befektetéseik árfolyama jelentősen csökkent. A konszern, érvelnek, tartozik megtéríteni kárukat, mivel kötelessége lett volna a problémákról idejében tájékoztatni a piacot.

Forrás: Handelsblatt, Spiegel

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo