Dízelbotrány: még nekik áll feljebb

A Volkswagen németországi kereskedőhálózata egyre keményebben vádolja a konszernt a dízelbotrány miatt, de a VW vezetése (egyelőre) hárít és viszontvádaskodik.

A mintegy 2400 VW-Audi személyautó és haszonjármű-kereskedő szövetsége (alkalmasint joggal) panaszolja, hogy míg a dízelmotorok légszennyezése körüli példátlan visszaélésekért a gyártó konszern és annak vezetői felelősek, vevőik, ügyfeleik többnyire az ügyben teljesen ártatlan kereskedőket vádolják, akik ráadásul jelentős veszteségeket szenvednek el.

Kép: Pixabay

Nemcsak a dízel kocsik árát kellett csökkenteniük, hanem a sok, az ügy miatt felmondott lízingszerződés további károkat okoz nekik: amennyiben egyáltalán el tudják adni a visszahozott kocsikat, azokon darabonként 3000 euró a veszteségük. A szövetség vezetője  szerint  „a vevőnek természetesen van joga a kereskedőt perelni, de tény, hogy a botrányba keveredett konszern cserben hagyja őket”.

A VW vezetése ezek után „felelőtlennek és az üzletet károsítónak” nevezte a kereskedők álláspontját, és úgy vélte: ehelyett inkább együtt kéne

Elterjedhet a dízelautók kitiltása a nagyvárosokból
Az elektromos autók kerülhetnek ki győztesek a dízelautó-botrányból. Amióta a Volkswagen 2015 szeptemberében beismerte, hogy csalt a kibocsátási teszteken, hirtelen megnőtt a társadalmi tudatosság a dízelautók nitrogén-oxid-emissziója körül, ami légúti megbetegedéseket okozhat.Több világvárosban is terveznek a münchenihez és a stuttgartihoz hasonló tilalmat.
munkálkodniuk a vevők bizalmának visszaszerzéséért.

Egyébként sok német befektető kívánja kártérítésért perelni a Volkswagent, arra hivatkozva, hogy a „Dieselgate” miatt részvényeik, befektetéseik árfolyama jelentősen csökkent. A konszern, érvelnek, tartozik megtéríteni kárukat, mivel kötelessége lett volna a problémákról idejében tájékoztatni a piacot.

Forrás: Handelsblatt, Spiegel

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo