Dízelbotrány: még nekik áll feljebb

A Volkswagen németországi kereskedőhálózata egyre keményebben vádolja a konszernt a dízelbotrány miatt, de a VW vezetése (egyelőre) hárít és viszontvádaskodik.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A mintegy 2400 VW-Audi személyautó és haszonjármű-kereskedő szövetsége (alkalmasint joggal) panaszolja, hogy míg a dízelmotorok légszennyezése körüli példátlan visszaélésekért a gyártó konszern és annak vezetői felelősek, vevőik, ügyfeleik többnyire az ügyben teljesen ártatlan kereskedőket vádolják, akik ráadásul jelentős veszteségeket szenvednek el.

Kép: Pixabay

Nemcsak a dízel kocsik árát kellett csökkenteniük, hanem a sok, az ügy miatt felmondott lízingszerződés további károkat okoz nekik: amennyiben egyáltalán el tudják adni a visszahozott kocsikat, azokon darabonként 3000 euró a veszteségük. A szövetség vezetője  szerint  „a vevőnek természetesen van joga a kereskedőt perelni, de tény, hogy a botrányba keveredett konszern cserben hagyja őket”.

A VW vezetése ezek után „felelőtlennek és az üzletet károsítónak” nevezte a kereskedők álláspontját, és úgy vélte: ehelyett inkább együtt kéne

Elterjedhet a dízelautók kitiltása a nagyvárosokból
Az elektromos autók kerülhetnek ki győztesek a dízelautó-botrányból. Amióta a Volkswagen 2015 szeptemberében beismerte, hogy csalt a kibocsátási teszteken, hirtelen megnőtt a társadalmi tudatosság a dízelautók nitrogén-oxid-emissziója körül, ami légúti megbetegedéseket okozhat.Több világvárosban is terveznek a münchenihez és a stuttgartihoz hasonló tilalmat.
munkálkodniuk a vevők bizalmának visszaszerzéséért.

Egyébként sok német befektető kívánja kártérítésért perelni a Volkswagent, arra hivatkozva, hogy a „Dieselgate” miatt részvényeik, befektetéseik árfolyama jelentősen csökkent. A konszern, érvelnek, tartozik megtéríteni kárukat, mivel kötelessége lett volna a problémákról idejében tájékoztatni a piacot.

Forrás: Handelsblatt, Spiegel

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo