Zöld biznisz cikkek
Cégvezető is lehet környezettudatos
Zöldíteni egy vállalkozás üzleti tevékenységét nem egyszerű dolog, akkor sem ha az ember a cégvezető, pláne akkor, ha a ranglétra alsóbb fokán áll. Egy amerikai szakértő sorra vette, milyen tulajdonságok jellemzik a haladó, környezettudatos vezetőt, aki átalakítja cégét.
Kína nem fogadja a szemetünket: világcégek mondanak búcsút a műanyagnak
„Divatba jött” a világmárkáknál a plasztikellenesség. Kína már nem engedi be a külföldi hulladékot, emiatt erősödött fel hirtelenjében a márkák politikailag korrekt antiplasztik-filozófiája. Angliában például 70 vállalat csatlakozott a UK Plastic Pacthez, hogy műanyagmentessé tegyék ellátási láncukat. Ez az első ilyen széles körű, céges összefogás, amit vélhetően más országokban is követnek majd hasonló szövetkezések.
Jó üzlet az erdősítés drónokkal
A kiirtott erdők helyén lévő területek újbóli fásítása jó befektetés, ami magas hozamot eredményez, derült ki egy új elemzésből. Főleg ha gépesített módszerrel végzik az ültetést: drónokkal.
Így takarják el a szennyező cégek a vétkeiket
Zöldmosás. Angolul greenwashing. Ezt a kifejezést használják arra, amikor egy cég elfedi környezetszennyező tevékenységét, és jóval zöldebbnek állítja be magát, mint amilyen. Néhány ötlet arra, hogyan ne lépjen bele egy cég a marketingjében a zöldmosás csapdájába.