Zöld biznisz cikkek


Cégvezető is lehet környezettudatos

Cégvezető is lehet környezettudatos 

Zöldíteni egy vállalkozás üzleti tevékenységét nem egyszerű dolog, akkor sem ha az ember a cégvezető, pláne akkor, ha a ranglétra alsóbb fokán áll. Egy amerikai szakértő sorra vette, milyen tulajdonságok jellemzik a haladó, környezettudatos vezetőt, aki átalakítja cégét.
Kína nem fogadja a szemetünket: világcégek mondanak búcsút a műanyagnak

Kína nem fogadja a szemetünket: világcégek mondanak búcsút a műanyagnak 

„Divatba jött” a világmárkáknál a plasztikellenesség. Kína már nem engedi be a külföldi hulladékot, emiatt erősödött fel hirtelenjében a márkák politikailag korrekt antiplasztik-filozófiája. Angliában például 70 vállalat csatlakozott a UK Plastic Pacthez, hogy műanyagmentessé tegyék ellátási láncukat. Ez az első ilyen széles körű, céges összefogás, amit vélhetően más országokban is követnek majd hasonló szövetkezések.
Jó üzlet az erdősítés drónokkal

Jó üzlet az erdősítés drónokkal 

A kiirtott erdők helyén lévő területek újbóli fásítása jó befektetés, ami magas hozamot eredményez, derült ki egy új elemzésből. Főleg ha gépesített módszerrel végzik az ültetést: drónokkal.
Így takarják el a szennyező cégek a vétkeiket

Így takarják el a szennyező cégek a vétkeiket 

Zöldmosás. Angolul greenwashing. Ezt a kifejezést használják arra, amikor egy cég elfedi környezetszennyező tevékenységét, és jóval zöldebbnek állítja be magát, mint amilyen. Néhány ötlet arra, hogyan ne lépjen bele egy cég a marketingjében a zöldmosás csapdájába.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Pénzszerzés

Több pénz jut az álláskeresők támogatására

Több pénz jut az álláskeresők támogatására  

Közel 100 milliárd forinttal bővül a 30 év felettiek elhelyezkedését támogató program kerete.

Klímablog

Magyarország legpusztítóbb aszályai

Magyarország legpusztítóbb aszályai 

A 2022-es aszály után az idei év is extrém szárazsággal fenyeget, az állam már kihirdette az aszály-vészhelyzetet.

Infokom

Az AI totálisen átszabta a híripart és a hírfogyasztást

Az AI totálisen átszabta a híripart és a hírfogyasztást 

Az AI-alapú böngészők – mint például a Dia, Perplexity vagy az OpenAI új megoldásai – új korszakot hoznak az internetes böngészés és a hírfogyasztás terén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo