önvezető autók cikkek
Elon Musk máris jól járt, hogy beszállt Donald Trump kormányába
Zöld utat kaphatnak az önvezető autók, ugrik a Tesla árfolyama.
Meghal a taxis szakma
A robotaxik forradalma komoly aggodalmakat vált ki a taxisofőrök és az utasok körében is Kínában.
Olcsó autót gyártana a Tesla, ennyibe kerülne
Üzemet építene Indiában a Tesla egy új, 24 ezer dolláros árkategóriás modell gyártására.
Kiszáll az Uber az önvezető autók fejlesztéséből
Az Uber felhagy az önvezető járműtechnológia költséges fejlesztésével és eladja az ezzel foglalkozó érdekeltsége, az Uber Advanced Technologies Group (ATG) vállalat többségi tulajdonát az Aurora start-up technológiai fejlesztő cégnek.
Önvezető autózás: hol áll Magyarország?
Mennyire állunk készen az önvezető autók közforgalomba való tömeges bevezetésére? A KPMG elemzői 30 országot találtak arra alkalmasnak, hogy érdemben vizsgálják az önvezetési technológia befogadására való felkészültségét. Magyarországnak az összesített ranglistán elért 25. helye azt jelenti, hogy a tempót ugyan nem mi diktáljuk, de fent vagyunk a térképen.
Miért nem lesz Hollandia az önvezető autózás nagyhatalma?
Az egész világon Hollandia a legfelkészültebb az önvezető autók elterjedésére, de várhatóan mégsem lepik majd el a holland városokat a sofőr nélküli autók. Magyarországon a munkaerőhiány hajthatja a technológia elterjedését.
Nagyon várják már a robotorvost és az önvezető autót a magyarok
Tíz emberből kilenc már hallott a mesterséges intelligenciáról (MI) Közép- és Kelet-Európában – derül ki egy friss kutatásból. Bár nem mindenki tudott felidézni olyan esetet, amikor MI-alkalmazást használt, a megkérdezettek 80 százaléka a technológia szélesebb körű elterjedésére számít.
Drasztikus átalakulás előtt áll az autóipar
Egyre nagyobb érdeklődés övezi a robottaxi szolgáltatás megjelenését. Az elmúlt egy évben Németországban megduplázódott a közösségi közlekedést, illetve a telekocsi vagy taxi szolgáltatást használók száma. Többek között ezek a legfőbb megállapításai a Roland Berger, Automative Disruption Radar című legújabb kiadványának. A kutatók egy olyan trendet azonosítottak az iparágban, amely radikálisan át fogja alakítani a szektort. Ez azt is jelenti, hogy az ágazat szereplőinek nem lesz elegendő a túléléshez az eddigi jól bevált gépjárműértékesítési-modelljüket követni.
Önvezető járművek segíthetnek az elöregedő vidéken
Az idősödő vidéki lakosság új lendületet adhat az automata járművek bevezetésének – többek között ez az egyik megállapítása a Roland Berger, „Vidék újracsatlakoztatva - Az automata közlekedés a megoldás a vidéki mobilitásra” című tanulmányának.
Nem megijedni, készülni kell a hazai autóiparban
A magyar gazdaság erősen támaszkodik a folyamatosan bővülő autóiparra, hazánk a régió fontos központjának számít, a nagy autógyártók szívesen fektetnek a magyarországi gyártásba. Az autóiparban elkezdődött drasztikus változások – az ipar 4.0, az elektromos és hidrogénhajtású autók – azonban kihívások elé állíthatják az országot. Még inkább szükségessé válnak a létfontosságú beruházások, és a hazai beszállítói környezet versenyképességének erősítése is elengedhetetlen.
Önvezető autók: Európa lemaradhat az USA és Kína mögött
A liberálisabb szabályozás miatt az Egyesült Államok autógyárai ma előnyben vannak az európaiakkal szemben az önvezető autók fejlesztésében, és jó pozícióból indulhat Kína is, ahol nemsokára feloldják a közúti tesztelésre vonatkozó tilalmat – áll a Roland Berger és az FKA kiadványában.
Önvezető autók – Európa még versenyben van, de igyekeznie kell
Az amerikai és német autógyártók továbbra is vezető pozícióban vannak az automata vezetés területén. A két nemzet versenyét a jövőben az döntheti el, hogy melyik kormány határozza meg elsőként az önvezető járművekre, illetve azok tesztelésére vonatkozó jogi szabályozási rendszert.
Kalifornia az élen: már ember nélkül is járnak autók
Kaliforniában áprilistól engedélyezett olyan önjáró járművek forgalma is, amelyben nincsenek pedálok és nem ül ember a kormány mellett – az utóbbiból nincs is a kocsiban.