önvezető autók cikkek


Meghal a taxis szakma

Meghal a taxis szakma 

A robotaxik forradalma komoly aggodalmakat vált ki a taxisofőrök és az utasok körében is Kínában.
Olcsó autót gyártana a Tesla, ennyibe kerülne

Olcsó autót gyártana a Tesla, ennyibe kerülne 

Üzemet építene Indiában a Tesla egy új, 24 ezer dolláros árkategóriás modell gyártására.
Kiszáll az Uber az önvezető autók fejlesztéséből

Kiszáll az Uber az önvezető autók fejlesztéséből 

Az Uber felhagy az önvezető járműtechnológia költséges fejlesztésével és eladja az ezzel foglalkozó érdekeltsége, az Uber Advanced Technologies Group (ATG) vállalat többségi tulajdonát az Aurora start-up technológiai fejlesztő cégnek.
Önvezető autózás: hol áll Magyarország?

Önvezető autózás: hol áll Magyarország? 

Mennyire állunk készen az önvezető autók közforgalomba való tömeges bevezetésére?  A KPMG elemzői 30 országot találtak arra alkalmasnak, hogy érdemben vizsgálják az önvezetési technológia befogadására való felkészültségét. Magyarországnak az összesített ranglistán elért 25. helye azt jelenti, hogy a tempót ugyan nem mi diktáljuk, de fent vagyunk a térképen.
Miért nem lesz Hollandia az önvezető autózás nagyhatalma?

Miért nem lesz Hollandia az önvezető autózás nagyhatalma? 

Az egész világon Hollandia a legfelkészültebb az önvezető autók elterjedésére, de várhatóan mégsem lepik majd el a holland városokat a sofőr nélküli autók. Magyarországon a munkaerőhiány hajthatja a technológia elterjedését.
Nagyon várják már a robotorvost és az önvezető autót a magyarok

Nagyon várják már a robotorvost és az önvezető autót a magyarok 

Tíz emberből kilenc már hallott a mesterséges intelligenciáról (MI) Közép- és Kelet-Európában – derül ki egy friss kutatásból. Bár nem mindenki tudott felidézni olyan esetet, amikor MI-alkalmazást használt, a megkérdezettek 80 százaléka a technológia szélesebb körű elterjedésére számít.
Drasztikus átalakulás előtt áll az autóipar

Drasztikus átalakulás előtt áll az autóipar 

Egyre nagyobb érdeklődés övezi a robottaxi szolgáltatás megjelenését. Az elmúlt egy évben Németországban megduplázódott a közösségi közlekedést, illetve a telekocsi vagy taxi szolgáltatást használók száma. Többek között ezek a legfőbb megállapításai a Roland Berger, Automative Disruption Radar című legújabb kiadványának. A kutatók egy olyan trendet azonosítottak az iparágban, amely radikálisan át fogja alakítani a szektort. Ez azt is jelenti, hogy az ágazat szereplőinek nem lesz elegendő a túléléshez az eddigi jól bevált gépjárműértékesítési-modelljüket követni.
Önvezető járművek segíthetnek az elöregedő vidéken

Önvezető járművek segíthetnek az elöregedő vidéken 

Az idősödő vidéki lakosság új lendületet adhat az automata járművek bevezetésének – többek között ez az egyik megállapítása a Roland Berger, „Vidék újracsatlakoztatva - Az automata közlekedés a megoldás a vidéki mobilitásra” című tanulmányának.
Nem megijedni, készülni kell a hazai autóiparban

Nem megijedni, készülni kell a hazai autóiparban 

A magyar gazdaság erősen támaszkodik a folyamatosan bővülő autóiparra, hazánk a régió fontos központjának számít, a nagy autógyártók szívesen fektetnek a magyarországi gyártásba. Az autóiparban elkezdődött drasztikus változások – az ipar 4.0, az elektromos és hidrogénhajtású autók – azonban kihívások elé állíthatják az országot. Még inkább szükségessé válnak a létfontosságú beruházások, és a hazai beszállítói környezet versenyképességének erősítése is elengedhetetlen.
Önvezető autók: Európa lemaradhat az USA és Kína mögött

Önvezető autók: Európa lemaradhat az USA és Kína mögött 

A liberálisabb szabályozás miatt az Egyesült Államok autógyárai ma előnyben vannak az európaiakkal szemben az önvezető autók fejlesztésében, és jó pozícióból indulhat Kína is, ahol nemsokára feloldják a közúti tesztelésre vonatkozó tilalmat – áll a Roland Berger és az FKA kiadványában.

Önvezető autók – Európa még versenyben van, de igyekeznie kell 

Az amerikai és német autógyártók továbbra is vezető pozícióban vannak az automata vezetés területén. A két nemzet versenyét a jövőben az döntheti el, hogy melyik kormány határozza meg elsőként az önvezető járművekre, illetve azok tesztelésére vonatkozó jogi szabályozási rendszert.

Kalifornia az élen: már ember nélkül is járnak autók 

Kaliforniában áprilistól engedélyezett olyan önjáró járművek forgalma is, amelyben nincsenek pedálok és nem ül ember a kormány mellett – az utóbbiból nincs is a kocsiban.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Hogyan lehetünk igazán sikeresek?

Hogyan lehetünk igazán sikeresek?  

Nincsenek áldozatok, csak önkéntesek - véli Lee Milteer amerikai írónő, vállalkozó.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

„Szükség van arra, hogy a biztosítói ismertséget, illetve imázst erősítsük” – interjú Lambert Gáborral, a MABISZ kommunikációs vezetőjével

„Szükség van arra, hogy a biztosítói ismertséget, illetve imázst erősítsük” – interjú Lambert Gáborral, a MABISZ kommunikációs vezetőjével 

A Magyar Biztosítók Szövetsége kommunikációs vezetőjével beszélgettünk a Biztonság Hete rendezvénysorozatukról.

Költségkímélés

Megszűnhet az előfizetők leláncolása? - az amerikai példa ezt mutatja

Megszűnhet az előfizetők leláncolása? - az amerikai példa ezt mutatja 

Az ügyfelek már régóta arra panaszkodnak, hogy az előfizetési szerződésük rabláncra veri őket, annak lemondása a lehetetlennel határos.

Pénzszerzés

Mi az igazság a magas megtakarításokról?

Mi az igazság a magas megtakarításokról? 

Az utóbbi hónapokban egyszerre olvashattunk nagy mértékű béremelkedésről és minden várakozást alulmúló fogyasztásról, jelentős megtakarítási hajlandóságról és a lakosság bő harmadát kitevő szegénységről.

Adózás

Adóoptimalizálás 2025: ketyeg az óra, alig egy hónap maradt dönteni

Adóoptimalizálás 2025: ketyeg az óra, alig egy hónap maradt dönteni  

November 20-ig dönthetnek a cégcsoportok, hogy jövőre közösen adóznak-e.

Jogi kisokos

A beszállítók miatt is aggódhatnak a vezetők, az új ESG-törvény szerint

A beszállítók miatt is aggódhatnak a vezetők, az új ESG-törvény szerint 

Az ügyvezetés a közvetlen beszállítók átvilágításáért is felelős, az új rendelkezések szerint. Mindez milyen feladatokat ró a vállalatokra?

Cégblog

Vége a Packetának

Vége a Packetának  

A Packeta és a FoxPost egyesítése után a tulajdonosok a lokális márka megtartása mellett döntöttek, ezért az új vállalat FoxPost néven működik tovább.

Klímablog

Félmilliárdnál jár a visszaváltott palackok, üvegek száma

Félmilliárdnál jár a visszaváltott palackok, üvegek száma 

Az új rendszerben visszaváltott palackok, dobozok, üvegek száma a héten elérte a félmilliárdot.

Infokom

Figyelmeztetnek: egyre több vállalat válik kibertámadások célpontjává

Figyelmeztetnek: egyre több vállalat válik kibertámadások célpontjává 

Az elmúlt évek technológiai fejlődése nemcsak a vállalatok együttműködési lehetőségeit bővítette és a munkavégzést tette rugalmasabbá.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo