Marha cikkek


Miért drága a hús a boltokban?

Miért drága a hús a boltokban? 

Kevesebb csirkét, sertést, marhát vágtak Magyarországon az idén az első negyedévben, mint a tavalyi azonos időszakban - olvasható az Agrárközgazdasági Kutatóintézet (AKI) összesítésében.
Mekkora a háziállatod ökolábnyoma?

Mekkora a háziállatod ökolábnyoma? 

Napjainkban jóval elterjedtebb a háziállatok tartása a városi lakásokban, mint az a rendszerváltás idején volt. Egyre több ember él, egyre többen érzik magányosnak magukat, egyre többen találnak lelki vigaszt egy háziállat társaságában. Ideje, hogy elkezdjük négylábú kedvenceink ökolábnyomát is számolni. Hiszen kilószámra vásároljuk nekik az eledelt és az almot.
Húsadóval lehetne rendbe rakni az egészségügyet

Húsadóval lehetne rendbe rakni az egészségügyet 

Az állattenyésztésnek óriási az ökolábnyoma, ezért egyes szakértők szerint adóval kellene drágítani, hogy így az újonnan kifejlesztett mesteréges húsok felé tereljék a fogyasztókat. Kevesebb pénzt emésztene fel a betegellátás is, mert kevesebben kapnának rákot a vörös húsoktól. Az Oxford Egyetem konkrét számokkal álltak elő: ekkora legyen az adó, ennyi belőle a megtakarítás, ennyi elhalálozás előzhető meg.
Műhúsgyártásba fektet Bill Gates, Richard Branson és Jack Welch

Műhúsgyártásba fektet Bill Gates, Richard Branson és Jack Welch 

Húsfogyasztásunk ökolábnyoma óriási. Az állattenyésztés nagy metánkibocsátással, víz- és földlábnyommal jár. A műhús nemcsak környezetkímélő, de válasz lehet a globális éhínség problémájára is. Richard Branson szerint harminc év múlva nem fogunk többé állatokat lemészárolni, hogy megegyük a húsukat.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Társadalom

Deutsch Tamás angolján nevet az ország

Deutsch Tamás angolján nevet az ország 

Deutsch Tamás felzárkózott Szájer Józsefhez szégyenteljességben.

Infokom

Mégis ki a felelős azért, ha hibázik a mesterséges intelligencia?

Mégis ki a felelős azért, ha hibázik a mesterséges intelligencia? 

Tavaly év végére a globális AI-beruházások elérték a nagyságrendileg 500 milliárd dolláros álomhatárt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo