Hatásbefektetés cikkek


Így éri meg zöld bizniszekbe fektetni

Így éri meg zöld bizniszekbe fektetni 

Rengeteg pénz hiányzik a Millenniumi Fejlesztési Célok megvalósításához. Davosban is röpködtek számok arról, hogy mennyi pénz hiányzik abból az éves elvárt invesztícióból, ami segíthetne véghez vinni a kitűzött célokat 2030-ig. A fórumon szó esett arról is, mit tehetnek a befektetők, hogy zöldebb üzleti lehetőségek felé áramoltassák tőkéjüket.
Üzletiesedő világmegváltás

Üzletiesedő világmegváltás 

A hatásbefektetők pontosan akarják látni, hogy mit kapnak a pénzükért, hány ember életére van pozitív hatással a vállalkozás vagy projekt, amibe fektetnek, és közben profitra is számítanak. A hatásbefektetők 2007 és 2015 között 40 milliárd dollárt invesztáltak világjobbító célokra, a hozam azonban még mindig kérdéses.
Komoly pénzek mennek a szegényekből profitáló vállalkozásokba

Komoly pénzek mennek a szegényekből profitáló vállalkozásokba 

A nagy bankok is rámozdultak a hatásbefektetésre. A kifejezetten erre szakosodott alapok és mogulok sem szeretnek kis pénzekkel bíbelődni. Nagyban játszanak.
A szegényekből profitálnak – és milyen jól teszik!

A szegényekből profitálnak – és milyen jól teszik! 

Társadalmi krízisekre építenek üzletet a hatásbefektetők, de jó szándékkal teszik ezt. Olyasmibe fektetnek, ami segíti a lemaradók életkörülményeinek javítását. Világjobbító céllal invesztálnak, és a hozamot éppúgy mérik, mint a befektetés társadalmi hatását.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Égető szüksége van a cégeknek az államilag támogatott lízingkonstrukciókra

Égető szüksége van a cégeknek az államilag támogatott lízingkonstrukciókra  

A hazai lízingpiac 2025 első félévében enyhe növekedést mutatott a finanszírozott összeg tekintetében, miközben a szerződések száma visszaesett.

Cégblog

Top 10 marketing ügynökség 2025-ben Magyarországon

Top 10 marketing ügynökség 2025-ben Magyarországon 

Összeállítottunk egy válogatott listát a legjobb tíz magyar marketing ügynökségről, akik nemcsak önmagukat tudják hirdetni, de hosszú távon képesek támogatni ügyfeleik növekedését is.

Klímablog

Ráharaptak a cégek az energetikai pályázatokra

Ráharaptak a cégek az energetikai pályázatokra  

100 milliárd forint felett jár a Jedlik Ányos Energetikai Programra beérkezett pályázatok összértéke.

Társadalom

Luxizás: kiderült, mi szúrja a magyarok szemét

Luxizás: kiderült, mi szúrja a magyarok szemét  

Nem telhet el úgy egy nyár, hogy ne kerülne a politikai napirend frontvonalába a “luxizás”.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo