Eltartási szerződés cikkek


Kiment a divatból az eltartási szerződés

Kiment a divatból az eltartási szerződés 

A magyarok szinte egyáltalán nem rendelkeznek tartási vagy életjáradéki szerződéssel, és nem is terveznek ilyet kötni – derült ki a 4Life Direct biztosításközvetítő országos reprezentatív kutatásából. Az 50 felettiek körében végzett felmérés szerint e korosztály többsége havi 100 ezer forintot, vagy annál kisebb összeget várna el életjáradékként ingatlanáért cserébe. A válaszadók közel fele ugyanakkor nincsen tisztában azzal, hogy pontosan milyen kötelező szolgáltatások járnának neki a tartási szerződés alapján. Magyarországon nemcsak e két, az időskori ellátásban fontos jogintézmény népszerűsége kiugróan alacsony, az idősotthon sem divat a magyarok körében, közel kétmillió hazai időskorú mindössze 3,1 százaléka él ilyen intézményben.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Ítéletet mondtak a készpénzről

Ítéletet mondtak a készpénzről  

A magyar fiatalok egyre természetesebben használják a digitális fizetési módokat.

Adózás

A társasági adókedvezmények lehetőségeire érdemes most figyelni

A társasági adókedvezmények lehetőségeire érdemes most figyelni 

Stagnáló gazdasági környezet: mire figyeljen egy kkv a pénzügyi tervezésnél?

Jogi kisokos

Új világ, immár nincs szabad költözés Magyarországon, stoppolhatnak az önkormányzatok

Új világ, immár nincs szabad költözés Magyarországon, stoppolhatnak az önkormányzatok 

2025. július 1. napján hatályba lépett a helyi önazonosság védelméről szóló 2025. évi XLVIII. törvény, mely alapjaiban változtathatja meg az ingatlanok értékesítésének gyakorlatát. A helyi önazonossági törvény ugyanis olyan szabályozási lehetőséget ad a helyi önkormányzatok kezébe, mellyel az adott településre beköltözés korlátozható, feltételekhez köthető, a lakcím létesítése megtiltható vagy feltételhez köthető.

Cégblog

Kisebbet ugrott a Puma

Kisebbet ugrott a Puma  

A német sportszergyártó a tavalyi azonos időszakinál kisebb bevételt ért el az idei második negyedévben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo