Van még hová fejlődni: így ismerkednek a magyarok a bankolás jövőjével

A PSD2 szabályozásról a banki ügyfelek negyede hallott, ennél többen, minden harmadik banki ügyfél hajlandó is lenne megosztani banki adatait kézzelfogható kedvezmények érdekében, harmadik szolgáltatóval.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

2019 szeptemberében Magyarországon is életbe lépett a PSD2 szabályozás azon eleme, amely megnyitja az utat a nyílt bankolás előtt, azaz a banki adatvagyont megoszthatóvá teszi – az ügyfél kérésére - harmadik feles szolgáltatókkal, fintech cégekkel is.

Bár a pénzügyi szektor régóta készül és „beszél” az új szabályozás várható hatásáról, több fintech megoldás is már megjelent a hazai piacon, kérdés, hogy a lakossági oldalon, azaz a banki ügyfelek körében mennyien ismerik az új szabályozást és mekkora a nyitottság a banki adatok megosztására, azaz a keresleti oldal mennyire készült fel az új szabályozás adta lehetőségekre.

A Scale Research Bankindex kutatása 2019-ben több hullámban is vizsgálta a szabályozás ismertségét, és azt találták, hogy az igénybevétel iránti nyitottság magasabb, mint a szabályozás tényleges ismertsége, utóbbi valamennyire növekedett is a 2019-es év végére.

Banki ügyfelek negyede ismeri a PSD2-es szabályozást

Éves átlagban a banki ügyfelek 24 százaléka ismeri a szabályozást 2019-ben, ennyien hallottak arról, hogy kérésükre köteles megosztani bankjuk tranzakciós adatait harmadik szereplővel. Optimizmusra ad okot, hogy a szabályozás ismertsége a banki ügyfelek körében a 2019-es év II. félévére már 27 százalékra növekedett az első féléves 21 százalékról, úgy tűnik, hogy a sajtóhírek egyre több ügyfélhez jutottak el. A szabályozás némileg nagyobb publicitást ért el a férfiak körében (közöttük 28% mondta ismerősnek a szabályokat a hölgyek körében mért 21%-hoz képest). Ezen kívül a banki szempontból legaktívabb ügyfélkör, a 30 és 49 év közötti korosztály körében is átlag feletti (28%) az új szabályok ismerete.

A banki adatok megosztására többen nyitottak, mint amennyien ismerték a szabályozást

A banki ügyfelek 33 százaléka lenne hajlandó megosztani banki tranzakciós adatait egy harmadik szolgáltatóval, valamilyen testre szabott szolgáltatásért vagy kedvezményért cserébe. Általánosan igaz, hogy az ügyfelek nagyobb arányban nyitottak a nyílt bankolás igénybevételére, mint ahányan korábban hallottak a szabályozásról (24%). Emellett nagyobb affinitást látunk a nyílt bankolás iránt a férfiak körében (39% venné igénybe), a 30-49 évesek körében (36%), illetve a szabályozást már korábban ismerők között (44%).

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo