Van még hová fejlődni: így ismerkednek a magyarok a bankolás jövőjével

A PSD2 szabályozásról a banki ügyfelek negyede hallott, ennél többen, minden harmadik banki ügyfél hajlandó is lenne megosztani banki adatait kézzelfogható kedvezmények érdekében, harmadik szolgáltatóval.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

2019 szeptemberében Magyarországon is életbe lépett a PSD2 szabályozás azon eleme, amely megnyitja az utat a nyílt bankolás előtt, azaz a banki adatvagyont megoszthatóvá teszi – az ügyfél kérésére - harmadik feles szolgáltatókkal, fintech cégekkel is.

Bár a pénzügyi szektor régóta készül és „beszél” az új szabályozás várható hatásáról, több fintech megoldás is már megjelent a hazai piacon, kérdés, hogy a lakossági oldalon, azaz a banki ügyfelek körében mennyien ismerik az új szabályozást és mekkora a nyitottság a banki adatok megosztására, azaz a keresleti oldal mennyire készült fel az új szabályozás adta lehetőségekre.

A Scale Research Bankindex kutatása 2019-ben több hullámban is vizsgálta a szabályozás ismertségét, és azt találták, hogy az igénybevétel iránti nyitottság magasabb, mint a szabályozás tényleges ismertsége, utóbbi valamennyire növekedett is a 2019-es év végére.

Banki ügyfelek negyede ismeri a PSD2-es szabályozást

Éves átlagban a banki ügyfelek 24 százaléka ismeri a szabályozást 2019-ben, ennyien hallottak arról, hogy kérésükre köteles megosztani bankjuk tranzakciós adatait harmadik szereplővel. Optimizmusra ad okot, hogy a szabályozás ismertsége a banki ügyfelek körében a 2019-es év II. félévére már 27 százalékra növekedett az első féléves 21 százalékról, úgy tűnik, hogy a sajtóhírek egyre több ügyfélhez jutottak el. A szabályozás némileg nagyobb publicitást ért el a férfiak körében (közöttük 28% mondta ismerősnek a szabályokat a hölgyek körében mért 21%-hoz képest). Ezen kívül a banki szempontból legaktívabb ügyfélkör, a 30 és 49 év közötti korosztály körében is átlag feletti (28%) az új szabályok ismerete.

A banki adatok megosztására többen nyitottak, mint amennyien ismerték a szabályozást

A banki ügyfelek 33 százaléka lenne hajlandó megosztani banki tranzakciós adatait egy harmadik szolgáltatóval, valamilyen testre szabott szolgáltatásért vagy kedvezményért cserébe. Általánosan igaz, hogy az ügyfelek nagyobb arányban nyitottak a nyílt bankolás igénybevételére, mint ahányan korábban hallottak a szabályozásról (24%). Emellett nagyobb affinitást látunk a nyílt bankolás iránt a férfiak körében (39% venné igénybe), a 30-49 évesek körében (36%), illetve a szabályozást már korábban ismerők között (44%).

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo