Turistában nincs hiány

Egyértelmű sikerrel zárta az idei év első öt hónapját a turizmus, folyamatosan érezhető az erősödés, különösen belföldön. A Balatonnál a sokszor változékony időjárás ellenére is kétszámjegyű idén a növekedés, a tó és környéke egyre inkább négy évszakos úti céllá válik.

 

A KSH legfrissebb adatai szerint idén májusban 9,4 százalékkal nőtt a vendégek száma Magyarországon 2017 májusához képest, ezen belül kiemelkedő a külföldi vendégszám növekedése (12 %), de a belföldi vendégforgalom is 6,8 százalékkal volt magasabb idén mint egy évvel korábban.

Kép: SXC

Összesen 1 millió 147 ezer vendéget mutatnak az adatok, akik 2,6 millió vendégéjszakát töltöttek el a szálláshelyeken, ami szintén növekedés az előző év májusához képest (+7,5 %).

Németországból töretlen az emelkedés, májusban a német vendégek 12,7 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek Magyarországon, mint egy évvel korábban, ami kiemelten fontos eredmény, hiszen Németország Magyarország legfontosabb küldőpiaca.

Nagyot ugrott a lengyelek körében Magyarország népszerűsége, májusban 30,7 százalékkal nőtt a lengyel vendégéjszakák száma, de figyelemre méltó a Romániából (+21,6 %) és a Kínából (+20,1 %) érkezők vendégéjszakáinak növekedési üteme is.

Figyelemre méltó, hogy az ország minden részében növekedett a vendégforgalom. Ez arra utal, hogy mind több desztinációban sikerül bizonyos mértékben csökkenteni a szezonalitást és a forgalom területi koncentrációja is enyhül.

Idén Siófok lett a Marketing Fővárosa
2018. május 30-án került sor a negyedik Országos Városmarketing Díj pályázat díjátadójára, melynek a Márkamonitor Márkaépítés konferenciájának a Magyar Marketing Szövetséggel közös szervezésű Város-és Turizmusmarketing szekciója adott otthont.
A belföldi vendégéjszakaszámok a Balatonnál emelkedtek a legnagyobb mértékben, 14 százalékkal, mindezt úgy, hogy az időjárás viszonylag kiszámíthatatlan volt eddig idén. A külföldi vendégéjszakaszámok pedig az Észak-Alföldön emelkedtek a legnagyobb mértékben, 17,4 százalékkal.

Az is kiemelkedően fontos adat, hogy a belföldi vendégek száma a magasabb árak mellett tudott 9,2 százalékkal emelkedni, ez azt mutatja, hogy erősödik a belföldi turisták vásárlóereje.

2018. első öt hónapjában a TOP 10 küldőország közül az Egyesült Királyság kivételével minden országból töretlen a bővülés, sőt Románia esetében ennek üteme kétszámjegyű (16 %).

Budapest első öt havi teljesítménye is kedvező képet mutat, az összes vendégéjszaka szám 4,6%-kal nőtt, a külföldi forgalom 3,5%-kal, a belföldi forgalom pedig kiugróan, 12,2%-kal emelkedett a fővárosban 2017 első öt hónapjához képest.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo