Idén Siófok lett a Marketing Fővárosa

2018. június 04. hétfő - 10:29 / piacesprofit.hu
  •    

2018. május 30-án került sor a negyedik Országos Városmarketing Díj pályázat díjátadójára, melynek a Márkamonitor Márkaépítés konferenciájának a Magyar Marketing Szövetséggel közös szervezésű Város-és Turizmusmarketing szekciója adott otthont.

Az MMSZ elkészítette a 2018-as Országos Városmarketing Térképet, amely bemutatja a marketingaktív megyéket és városokat. A térképből is jól látszik, hogy mindösszesen négy megyéből nem érkezett nevezés. Tizennégy város egynél több pályázattal nyert Városmarketing gyémántot, míg nyolc város egy pályázattal nyert.

A negyedik évben 76 nevezés érkezett 23 várostól. A pályázó szervezetek 7 kategóriában nevezhettek. Idén – szemben az előző évekkel, ahol a rendezvény kategória volt a legnépszerűbb – a külső kommunikációs megoldások és tartalom kategóriában érkezett a legtöbb nevezés, összesen 23. Az elismert szakemberekből álló zsűri a pályamunkákat a megalapozott tervezés, a kreativitás, a szakszerű megvalósítás, a kitűzött célok elérését jelentő hatásosság és a források célszerű felhasználását jelentő hatékonyság szempontjai alapján értékelte. Minden olyan pályázat, amely megfelelt a zsűri előzetesen meghirdetett kritériumrendszerének elnyerte az Országos Városmarketing Díj gyémánt elismerését.

Az idei év fődíjasa, Siófok városa lett, így ezentúl viselheti a „Marketing Fővárosa 2018” kitüntető címet. A díjat Stadler- Szentpéteri Ildikó a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület vezetője és Bárkányi Bianka marketing munkatárs vette át. A város 11 nevezést nyújtott be, 8 Városmarketing Gyémánt díjat nyert el és a versenykiírás szerint, aki a legtöbb gyémántot nyeri el az lesz az adott évben a Marketing Fővárosa.

varosmarketing_csapatkep

Városmarketing nagykövete különdíjat Győr városa kapta, hiszen Siófok után ők nyújtották be a legtöbb pályázatot, ezzel is bizonyítva, hogy komplex marketingtevékenységet folytattak az elmúlt esztendőben.

A Marketingaktív megye 2018 különdíjat Borsod-Abaúj Zemplén megye nyerte. Ezt az elismerést azon megye kapta meg, amely a települései révén a legtöbb Városmarketing gyémánt elismerést szerezte. Miskolc hét, Kazincbarcika két nyertes pályázata révén vált Borsod-Abaúj Zemplén megye a “Marketingaktív megyévé”.

varosmarketinggrafikon

Az idei évben a Városmarketing Díj Gyémánt Ranglista 2015-2018 élén holtverseny alakult ki, hiszen Győr és Miskolc városa is tizenkilenc gyémánt díjas pályázattal állnak a lista élén. A ranglistán azok a települések szerepelnek, akik a pályázat kiírása óta gyémánt elismerést szereztek a pályázataikkal.

Tavaly új különdíj került bevezetésre, amely a Hatékonysági különdíj nevet viseli. Ezt a díjat Vásárosnamény városa kapta, aki a pályázataival leginkább bizonyította a hatékonysági mutatók bemutatása által, hogy a kitűzött, pontosan megfogalmazott marketingcélok elérését a leghatékonyabb forrás-felhasználással sikerült megvalósítania.

Göbölyösné Mátrahegyi Anna, a pályázat zsűritagjaként az Observer Budapest Médiafigyelő képviseletében adta át különdíjukat mind a Marketing Fővárosának, mind az idei Hatékonysági különdíjazottnak. Természetesen mind a fődíjas, mind a különdíjazott féléves médiafigyelő szolgáltatást kaptak ajándékba, hogy ezzel is támogassák őket kommunikációs tevékenységük során.

A városok képviselői nemcsak a díjátadón, de a szekción is részt vehettek, ahol előadásokat hallhattak a városmarketing legújabb trendjeiről, miközben a települések példája más területen tevékenykedő marketingszakemberek számára is inspiráló lehetett.

Elindult a Piac & Profit Online Akadémia!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.