A vásárlóerő top 10-ben egyéb változások is történtek: Izland és Dánia egy-egy helyet javított a negyedik és ötödik helyre, míg Ausztria két helyet javított a hetedik helyre. Norvégia ezzel szemben négy helyet visszaesett, Németország egyet, az Egyesült Királyság pedig hármat. Ennek eredményeképpen ez a három ország a vásárlóerő top 10-es rangsorának végére csúszott.
Összességében a 42 vizsgált országból 16 az európai átlag felett van. Ezzel szemben 26 olyan ország áll, amelynek egy főre jutó vásárlóereje az átlag alatt van - köztük Spanyolország, amely 16.449 euró/fő értékkel valamivel az európai átlag alatt van. A korábbi évekhez hasonlóan Ukrajna a sereghajtó. Az ott élők mindössze 2478 euróval rendelkeznek egy főre vetítve, ami pontosan 14 százaléka az európai átlagnak.
Tim Weber, a GfK geomarketing-szakértője a következőket nyilatkozta: "Az európai országok idén is jelentős, átlagosan közel 6 százalékos vásárlóerő-növekedést könyvelhetnek el, ami azonban nem tudja teljes mértékben ellensúlyozni a még mindig magas inflációt. A vásárlóerő alakulása azonban nem minden európai országban egyforma: míg például Írország négy helyet emelkedik, addig a szomszédos Egyesült Királyság három helyet esik vissza.
Az országokon belül is történtek változások - például a Cseh Köztársaságban, ahol idén átrendeződtek a rangsorok, vagy Lengyelországban és Franciaországban, ahol az erős és gyenge vásárlóerővel rendelkező régiók közötti szakadék egyre szélesedik. A 42 ország között megfigyelhető egy pozitív tendencia, annak ellenére, hogy a költési potenciál tekintetében még mindig nagyon nagyok a különbségek, a vásárlóerő szakadék némileg csökkent."