Nem semmi: a románok több sört vesznek, mint vizet

A forrásokban gazdag vidékeken a lakosok nagy mennyiségben vesznek magukhoz a földből csörgedező természetes ásványvízből, de sokan megelégednek a csapvízzel. Románia európai szinten az első tíz ország között foglal helyet az egy főre jutó sörfogyasztásban.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az országos ásványvíztársaság (SNAM) és a romániai sörgyártók egyesülete kiszámította, hogy az egy főre jutó évi ásványvízfogyasztás 60, a sörfogyasztás viszont 96 liter. Ennek értelmében Románia európai szinten az első tíz ország között foglal helyet az egy főre jutó éves sörfogyasztásban. Az ország ugyanakkor a vásárolt ásványvíz fogyasztása terén elmarad az európai átlagtól, amely 70-100 litert tesz ki évente, egy főre vetítve.

A Ziarul Financiar című pénzügyi-üzleti napilap ugyanakkor érzékelteti, hogy a statisztikai adatok nem feltétlenül a valóságos fogyasztást tükrözik, legalábbis, ami a vizet illeti. Az egyik piackutató cég vezetője elmagyarázta: a román lakosság összességében kevés palackozott vizet iszik. A forrásokban gazdag vidékeken a lakosok nagy mennyiségben vesznek magukhoz a földből csörgedező természetes ásványvízből, de sokan - főleg városi környezetben - megelégednek a csapvízzel.

A sörfogyasztás mértéke ugyanakkor jobban nyomon követhető, hiszen azt konkrétan meg kell vásárolni - jegyzik meg a szakemberek. A söreladások jelentősen megugrottak, miután a kilencvenes évek végén bevezették a piacon az olcsó, műanyag palackos sört. Ez különösen vidéken növelte a sörivási kedvet, annyira, hogy ez a fajta sör azokon a helyeken a teljes sörfogyasztás felét teszi ki. A kimutatások szerint tavaly egy román lakos átlagban mintegy 280 lejt (75 eurót) költött sörre, de csak 52 lejt (14 eurót) áldozott ásványvízre. A SNAM az idén elsősorban azzal akarja növelni az ásványvíz eladásának mértékét Romániában, hogy a szénsavmentes víz forgalmazására helyezi a hangsúlyt, amely helyettesítheti a csapvizet.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo