Nagyon sok magyar károsítja a gazdaságot

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) a közelgő húsvéti bevásárlásra tekintettel országos kampányba kezdett, hogy tájékoztassa a vásárlókat az illegális szoftver, zene és film felhasználás veszélyeiről. A HENT „Le Nyúl" kampányban Budapesten és vidéki nagyvárosokban szórólapokon keresztül próbálja meggyőzni az embereket: figyeljenek oda, hogy a megvásárolt készülékekre csak eredeti szoftver, film és zene kerüljön fel.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A kampány azért aktuális, mert a statisztikák szerint Magyarországon 10-ből 4 üzleti szoftver illegálisan kerül a számítógépekre, amely komoly károkat okoz a nemzetgazdaságnak. Az IDC nemzetközi informatikai és kutató cég által évente közzétett "Piracy Impact Study" szerint a jogszerűtlen szoftverhasználat 10 százalékos csökkenése Magyarországon több mint 1000 új munkahelyet teremtene 47 milliárd forinttal növekedne a számítástechnikai szektor - és ezzel az egész gazdaság - teljesítménye, és 11 milliárd forinttal növelné az adóbevételt.

Semmivel sem jobb a helyzet a film és zeneletöltések esetében. Jelenleg Magyarországon az internetes zene és film letöltések több mint 90 százaléka illegális, tíz DVD-ből hét nem eredeti.

Fontos a tájékoztatás

A jelenlegi gazdasági válságban, amikor a csökkenő gazdasági teljesítmény és a növekvő munkanélküliség egyre nagyobb terhet ró az ország költségvetésére, a Testület szerint a szellemi termékekkel kapcsolatos jogsértések elleni küzdelem és felvilágosító munka kiemelkedő fontosságú.

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület vásárlókat tájékoztató kezdeményezéséhez csatlakozott a PhotoHall a Saturn és a Media Markt üzletlánc is. Utóbbi együttműködése a HENT-tel nem új keletű, hiszen saját kezdeményezésre és a HENT támogatásával 2008. decemberétől kezdve 200 ezer szellemi tulajdonnal kapcsolatos tájékoztató anyagot osztott szét üzleteiben a vásárlóknak. A Photo Hall a kampány új szereplőjeként összesen 73 üzletében vállalta a vásárlók tájékoztatását, támogatva ezzel a szerzői jogok védelmét.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo