Nagyon sok magyar károsítja a gazdaságot

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) a közelgő húsvéti bevásárlásra tekintettel országos kampányba kezdett, hogy tájékoztassa a vásárlókat az illegális szoftver, zene és film felhasználás veszélyeiről. A HENT „Le Nyúl" kampányban Budapesten és vidéki nagyvárosokban szórólapokon keresztül próbálja meggyőzni az embereket: figyeljenek oda, hogy a megvásárolt készülékekre csak eredeti szoftver, film és zene kerüljön fel.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kampány azért aktuális, mert a statisztikák szerint Magyarországon 10-ből 4 üzleti szoftver illegálisan kerül a számítógépekre, amely komoly károkat okoz a nemzetgazdaságnak. Az IDC nemzetközi informatikai és kutató cég által évente közzétett "Piracy Impact Study" szerint a jogszerűtlen szoftverhasználat 10 százalékos csökkenése Magyarországon több mint 1000 új munkahelyet teremtene 47 milliárd forinttal növekedne a számítástechnikai szektor - és ezzel az egész gazdaság - teljesítménye, és 11 milliárd forinttal növelné az adóbevételt.

Semmivel sem jobb a helyzet a film és zeneletöltések esetében. Jelenleg Magyarországon az internetes zene és film letöltések több mint 90 százaléka illegális, tíz DVD-ből hét nem eredeti.

Fontos a tájékoztatás

A jelenlegi gazdasági válságban, amikor a csökkenő gazdasági teljesítmény és a növekvő munkanélküliség egyre nagyobb terhet ró az ország költségvetésére, a Testület szerint a szellemi termékekkel kapcsolatos jogsértések elleni küzdelem és felvilágosító munka kiemelkedő fontosságú.

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület vásárlókat tájékoztató kezdeményezéséhez csatlakozott a PhotoHall a Saturn és a Media Markt üzletlánc is. Utóbbi együttműködése a HENT-tel nem új keletű, hiszen saját kezdeményezésre és a HENT támogatásával 2008. decemberétől kezdve 200 ezer szellemi tulajdonnal kapcsolatos tájékoztató anyagot osztott szét üzleteiben a vásárlóknak. A Photo Hall a kampány új szereplőjeként összesen 73 üzletében vállalta a vásárlók tájékoztatását, támogatva ezzel a szerzői jogok védelmét.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo