Nagyon sok magyar károsítja a gazdaságot

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) a közelgő húsvéti bevásárlásra tekintettel országos kampányba kezdett, hogy tájékoztassa a vásárlókat az illegális szoftver, zene és film felhasználás veszélyeiről. A HENT „Le Nyúl" kampányban Budapesten és vidéki nagyvárosokban szórólapokon keresztül próbálja meggyőzni az embereket: figyeljenek oda, hogy a megvásárolt készülékekre csak eredeti szoftver, film és zene kerüljön fel.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kampány azért aktuális, mert a statisztikák szerint Magyarországon 10-ből 4 üzleti szoftver illegálisan kerül a számítógépekre, amely komoly károkat okoz a nemzetgazdaságnak. Az IDC nemzetközi informatikai és kutató cég által évente közzétett "Piracy Impact Study" szerint a jogszerűtlen szoftverhasználat 10 százalékos csökkenése Magyarországon több mint 1000 új munkahelyet teremtene 47 milliárd forinttal növekedne a számítástechnikai szektor - és ezzel az egész gazdaság - teljesítménye, és 11 milliárd forinttal növelné az adóbevételt.

Semmivel sem jobb a helyzet a film és zeneletöltések esetében. Jelenleg Magyarországon az internetes zene és film letöltések több mint 90 százaléka illegális, tíz DVD-ből hét nem eredeti.

Fontos a tájékoztatás

A jelenlegi gazdasági válságban, amikor a csökkenő gazdasági teljesítmény és a növekvő munkanélküliség egyre nagyobb terhet ró az ország költségvetésére, a Testület szerint a szellemi termékekkel kapcsolatos jogsértések elleni küzdelem és felvilágosító munka kiemelkedő fontosságú.

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület vásárlókat tájékoztató kezdeményezéséhez csatlakozott a PhotoHall a Saturn és a Media Markt üzletlánc is. Utóbbi együttműködése a HENT-tel nem új keletű, hiszen saját kezdeményezésre és a HENT támogatásával 2008. decemberétől kezdve 200 ezer szellemi tulajdonnal kapcsolatos tájékoztató anyagot osztott szét üzleteiben a vásárlóknak. A Photo Hall a kampány új szereplőjeként összesen 73 üzletében vállalta a vásárlók tájékoztatását, támogatva ezzel a szerzői jogok védelmét.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo