A játék a Music Inc. nevet viseli, és az Egyesült Királyság Szellemitulajdon-védelmi Hivatala, az UK Music és az Aardman Music jóvoltából készült, írja a securingindustry.com. A cél az, hogy a fiatal zenehallgatóknak bemutassa az ipar működését, és tájékoztassa őket a digitális piac, valamint a szellemi tulajdon megsértése miatt felmerülő kihívásokról – írja a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület hírlevele.
„Ez az első alkalom, hogy egy kormány és a zeneipar képviselői együttműködnek egy játék létrehozásában, amely segít megmutatni a fiataloknak az iparág működését és azt, hogy hogyan keresnek pénzt az alkotók a műveikkel” – nyilatkozta a hivatal. A játékosok egy startup kiadó producereiként kezdenek, művészek útját egyengetik, felveszik a dalaikat, aztán pedig marketingeszközökkel és brandinggel támogatják őket. Végül egy egész cégbirodalmat építhetnek ki a felvételek eladásából.
Két héttel a megjelenés után már 7 millió dalt „vettek fel”, és 76 ezer virtuális művész kötötte meg a szerződését, számolt be a Hivatal. „Elképesztő, 76 százalékos azoknak a játékosoknak az aránya, akik pozitív döntéseket hoznak a jogsértő viselkedéssel kapcsolatos kérdésekben, az átlag felhasználó pedig 19 percet tölt a játékkal.”