Megy a tuning, hogy minél gyorsabb legyen az e-bike

Az elektromos kerékpárok legfeljebb óránként 25 km-es sebességre gyorsulhatnak – elvben. A gyakorlatban tuninggal ennek a duplájára vagy akár a háromszorosára, ami egyre nagyobb veszélyekkel jár.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Németországban már 4.2 millió e-bike van forgalomban, amelyek közül egyre többet tuningolnak fel jóval nagyobb sebességre tulajdonosaik, vagy akár már a kereskedők. Az interneten könnyen és olcsón, 70– 180 euró közötti áron hozzáférhetők a kisméretű elektronikus alkatrészek, amelyek beépítése után a villanykerékpár már egy mopeddel is lépést tud tartani.

Kép: Pixabay

Az eladók persze védik magukat: a használati utasítás figyelmezteti a vevőt, hogy a rásegítővel felszerelt gépén nem közlekedhet az utcai forgalomban...

Ha megteszi, az a német (és feltehetően a magyar) KRESZ többszörös megsértését is jelenti. Ilyen sebességű jármű vezetéséhez ugyanis megfelelő jogosítványra, sisak viselésére és biztosításra

Gyanúsan olcsók a kínai e-bicajok
Az EU országaiban az évente eladott 20 millió kerékpárnak immár 10 százaléka elektromos. Egyre több közöttük az igen olcsó kínai, ami mögött az európai gyártók szerint csalás, eltiltandó állami támogatás van.
van szükség. A hatóságoknak persze alig van módjuk az ellenőrzésre, pedig a becslések szerint minden harmadik németországi e-bike-ot „bütykölték”, így nem is lenne szabad közlekedniük sem a kerékpárutakon, sem olyan útszakaszokon, ahol tilos gépjárművek közlekedése. Ez a megoldás persze jóval olcsóbb, mint eleve nagyobb teljesítményű, de persze drágább villanybiciklit venni, amelyre sebességéhez mért előírások vonatkoznak.

A gyártókat, elsősorban a motorokat gyártó Bosch céget, aggasztják a fejlemények, hiszen a kerékpárok manipulálásával lejáratják a járművet és a márkát egyaránt. Sürgetésükre a hatóságok elrendelték, hogy májustól minden villanybicajba a tuningot felismerő és a manipulálást gátló szoftvert kell beépíteni, és plombával lezárni a megfelelő alkatrészeket. Így a gépeket nem lehet majd módosítani – legalábbis az eddig ismert módszerekkel...

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo