Megy a tuning, hogy minél gyorsabb legyen az e-bike

Az elektromos kerékpárok legfeljebb óránként 25 km-es sebességre gyorsulhatnak – elvben. A gyakorlatban tuninggal ennek a duplájára vagy akár a háromszorosára, ami egyre nagyobb veszélyekkel jár.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Németországban már 4.2 millió e-bike van forgalomban, amelyek közül egyre többet tuningolnak fel jóval nagyobb sebességre tulajdonosaik, vagy akár már a kereskedők. Az interneten könnyen és olcsón, 70– 180 euró közötti áron hozzáférhetők a kisméretű elektronikus alkatrészek, amelyek beépítése után a villanykerékpár már egy mopeddel is lépést tud tartani.

Kép: Pixabay

Az eladók persze védik magukat: a használati utasítás figyelmezteti a vevőt, hogy a rásegítővel felszerelt gépén nem közlekedhet az utcai forgalomban...

Ha megteszi, az a német (és feltehetően a magyar) KRESZ többszörös megsértését is jelenti. Ilyen sebességű jármű vezetéséhez ugyanis megfelelő jogosítványra, sisak viselésére és biztosításra

Gyanúsan olcsók a kínai e-bicajok
Az EU országaiban az évente eladott 20 millió kerékpárnak immár 10 százaléka elektromos. Egyre több közöttük az igen olcsó kínai, ami mögött az európai gyártók szerint csalás, eltiltandó állami támogatás van.
van szükség. A hatóságoknak persze alig van módjuk az ellenőrzésre, pedig a becslések szerint minden harmadik németországi e-bike-ot „bütykölték”, így nem is lenne szabad közlekedniük sem a kerékpárutakon, sem olyan útszakaszokon, ahol tilos gépjárművek közlekedése. Ez a megoldás persze jóval olcsóbb, mint eleve nagyobb teljesítményű, de persze drágább villanybiciklit venni, amelyre sebességéhez mért előírások vonatkoznak.

A gyártókat, elsősorban a motorokat gyártó Bosch céget, aggasztják a fejlemények, hiszen a kerékpárok manipulálásával lejáratják a járművet és a márkát egyaránt. Sürgetésükre a hatóságok elrendelték, hogy májustól minden villanybicajba a tuningot felismerő és a manipulálást gátló szoftvert kell beépíteni, és plombával lezárni a megfelelő alkatrészeket. Így a gépeket nem lehet majd módosítani – legalábbis az eddig ismert módszerekkel...

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo