Gyanúsan olcsók a kínai e-bicajok

2017. október 09. hétfő - 20:06 / piacesprofit.hu
  •    

Az EU országaiban az évente eladott 20 millió kerékpárnak immár 10 százaléka elektromos. Egyre több közöttük az igen olcsó kínai - ami mögött az európai gyártók szerint csalás, eltiltandó állami támogatás van.

Az EBMA, az európai kerékpárgyártók szövetsége az EU illetékes szerveihez fordult az ügyben, miután tavaly már 430.00 kínai elektromos kerékpár talált gazdára az Unió országaiban – mégpedig az európai versenytársakhoz képest feltűnően alacsony áron.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Az európai gyártók szerint idén már 800.000 kínai e-bike kerül forgalomba ilyen olcsón, s ez az árképzés csak azért lehetséges, mert a távol-keleti gyártók állami támogatást élvezve, az önköltségi ár alatt exportálnak.

Európában hisznek az elektromos autóban
Az európai emberek közel fele úgy véli, tíz éven belül több lesz az elektromos autó, mint a robbanómotoros jármű. Ezt jelzi az a felmérés, melyet az E.ON végzett nyolc európai országban.

A trend annál inkább fenyegeti az európaiakat, mivel arra számítanak, hogy öt éven belül már minden negyedik eladott kerékpár elektromos lesz. Erre utal egyébként az is, milyen példátlan ütemben terjed Kínában ez az új jármű: miután korábban alig létezett, 2015-re már több,  mint 150 millió került forgalomba, miután a robbanásszerűen fejlődő autók között sok embernek új megoldást kellett keresnie, ha közlekedni akart.

Az EU már korábban eljárást indított az onnan importált kínai acéltermékek és napelemek ügyében, ahol ugyancsak versenytorzítást, illegális állami támogatáson alapuló dömping-árakat kifogásolnak. Hasonló eljárás indul most az e-bike-ok ügyében is.

(FAZ, Guardian)

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek