Az EBMA, az európai kerékpárgyártók szövetsége az EU illetékes szerveihez fordult az ügyben, miután tavaly már 430.00 kínai elektromos kerékpár talált gazdára az Unió országaiban - mégpedig az európai versenytársakhoz képest feltűnően alacsony áron.
Az európai gyártók szerint idén már 800.000 kínai e-bike kerül forgalomba ilyen olcsón, s ez az árképzés csak azért lehetséges, mert a távol-keleti gyártók állami támogatást élvezve, az önköltségi ár alatt exportálnak.
Európában hisznek az elektromos autóban
Az európai emberek közel fele úgy véli, tíz éven belül több lesz az elektromos autó, mint a robbanómotoros jármű. Ezt jelzi az a felmérés, melyet az E.ON végzett nyolc európai országban.
Az EU már korábban eljárást indított az onnan importált kínai acéltermékek és napelemek ügyében, ahol ugyancsak versenytorzítást, illegális állami támogatáson alapuló dömping-árakat kifogásolnak. Hasonló eljárás indul most az e-bike-ok ügyében is.
(FAZ, Guardian)