A konklúzió az, hogy a fogyasztók imádják a digitális világot – különös tekintettel a PC-re – és előbb mondanának le a sport, az édességek, a koffein, a kábeltelevízió és a gépjárművek nyújtotta élvezetekről, mint otthoni számítógépükről.
A felmérésben részt vevők 97 százaléka válaszolt úgy, hogy a háztartásukban az első számú számítástechnikai eszköz egy PC vagy laptop; 83 százalékuk szerint ezek sokoldalúbbak, mint egy okostelefon vagy tablet. Egy átlagos számítógép-tulajdonos heti több, mint 21 órát tölt gép előtt.
A technológiai lemaradást elsősorban a családosok és a fiatalok viselik nehezen, közöttük jóval magasabb volt azok aránya, akik egy éven belül új gépet vennének. Utóbbi csoport 50 százalék feletti értéket ért el, miközben a teljes sokaságban ezek aránya mindössze 40 százalék volt. Az asztali gépeknek sem áldozott még le teljesen, hiszen 40 százalék ilyet vásárolna, 44 százalék a laptopra voksolt, míg elég magas, 16 százalékos volt a bizonytalanok aránya a felmérésben.
Kiderült azonban az is, hogy a megkérdezett amerikaiak imádják az elektronikus kütyüket, okostelefonnal 64, tablettel 45 százalékuk rendelkezett. A hagyományos gép előtt eltöltött idejük ennek köszönhetően már csak 49 százalékra rúg az összes, valamilyen eszközön lógással töltött időhöz viszonyítva. Az okostelefonok 31, a tabletek 20 százalékot szereztek.
A tanulmány rávilágított arra is, hogy az újabb számítógépek tulajdonosai jóval szívesebben használnak a szórakozásra, kommunikációra vagy a produktivitásuk növelésére alkalmas szoftvereket, mint a régebbi gépek tulajdonosai.
A teljes tanulmány letölthető angol nyelven innen.