Már a gyerekek is tudják, miért fontos az öngondoskodás

Sokan nincsenek tisztában azzal, mit jelent valójában az öngondoskodás, mi a szerepe a mindennapokban? Pedig gyakran ez jelentheti a kiutat az anyagi bizonytalanságból, kiszolgáltatottságból. Ennek fontosságát egyre több fiatal ismeri fel.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Három hónapnál hosszabb időt jövedelem nélkül a fiatalok 36 százaléka tudna áthidalni és egyre többen tesznek félre a nyugdíjas éveikre is. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői fontosnak tartják, hogy erről a témáról minél korábban tudást szerezzenek a gyerekek. Tisztában kell lenniük azzal, felnőttkorukban milyen lépéseket kell tenniük, ha biztonságban akarják tudni jövőjüket, ezért a verseny idei fókusztémája is az öngondoskodás.

Kép:Pixabay

Az öngondoskodás jelenti a megoldást a jövőnk tudatos alakítására és az anyagi kiszolgáltatottság csökkentésére. Akinek van megtakarítása, tartaléka, biztosítása, könnyebben képes reagálni az élet várható és váratlan eseményeire.

A K&H ifjúsági indexe szerint 2018 végén a 19 és 29 éves kor közöttiek több mint 40 százaléka rendelkezett valamilyen jellegű megtakarítással. Az öngondoskodás fontossága és tudatosítása szempontjából jelentős mutató, hogy három hónapnál hosszabb időt jövedelem nélkül a fiatalok 36 százaléka tudna áthidalni.  

Fontosnak tartjuk, hogy a fiatalok minél korábban aktívan részt vegyenek a

Pénzügyeink még a családban is tabunak számítanak
A legkényesebb magánéleti problémáinkról is inkább beszélgetünk, mint arról, hogy teszünk-e félre nyugdíjas éveinkre. Az NN Biztosító reprezentatív kutatásának eredményei szerint szinte tabutémaként kezeljük a megtakarításokat.
pénzkezelésben és lássák, hogy hogyan kell takarékoskodni. A gyerekek könnyen megértik, hogy miért kell félretenni, ha az ő életükből vesszük a példákat. Játékokra, biciklire, konzolra ők is gyűjtenek, akárcsak KáPé a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő vloggere. KáPé 15 epizódban adja át mindazt a fontos pénzügyi tudást, amire az általános és középiskolásoknak szüksége van, hogy később az alapvető ismeretekkel felvértezve léphessenek a felnőtt életbe.

Az idei pénzügyi vetélkedőre, amelynek fókusztémája az öngondoskodás, minden eddiginél többen, összesen 8264 általános- és középiskolás diák nevezett. 

A pénzügyi tudatosság nem azt jelenti, hogy el tudjuk költeni a pénzt, tudni kell számolni, tervezni, valamint felismerni, és kezelni a kockázatokat. Az öngondoskodás alappilléreként pedig érdemes körüljárni a nyugdíj, egészség, biztosítások kapcsán felmerülő kérdéseket.

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo