A BFZ minden ügyfele audiofil? Vagy legalábbis bármikor beülhetnének a zenekarba, ha nem is első hegedűsként, de mondjuk, a második sorba?
A közönségünk jelentős része ért a zenéhez, és mi erre bátorítjuk is őket. Hiszünk az aktív zenélés felszabadító erejében: bizonyos koncerteken megénekeltetjük a hallgatóságot, megmutatva, hogy a közös zenélés élvezetes és élményteli dolog. Lehet, hogy néhányan beülhetnének a zenekar tagjai közé, ha szakmai karrierjüket a zenének szentelték volna. Jelenleg arra adunk lehetőséget nekik, hogy az éjjel kezdődő Midnight Music koncertjeinken beülhessenek abba a bizonyos második sorba, a zenekar tagjai közt elszórva, ami nagyon különleges élményt nyújt.
A BFZ célja a szórakoztatás és a zenei oktatás egyaránt. Hogyan változik ez az idő múlásával? Mit tud egy klasszikus zenekar ajánlani a Z generáció tagjainak, akik globális és digitális világban élnek, és napjaik egy részét a virtuális valóságban töltik?
A közönség szórakoztatása mellett szeretnénk megmutatni nekik a komolyzene szépségét és összekötő erejét is. Természetesen befogadjuk az új technológiákat, és használjuk is azokat a zene bemutatásában. A legfontosabb célunk mégis az, hogy az embereket bevonzzuk a koncerttermekbe, hogy személyesen tapasztalhassák meg a komolyzenét, és megoszthassák azt másokkal is. Az ilyen élményeket éppen a Z generáció keresi leginkább: sok mindent ajánlhatunk számukra a való világban.
Milyen a BFZ ideális ügyfele? Gyermek vagy felnőtt? És mi a helyzet a tizenévesekkel?
Az ideális ügyfél a kíváncsi, széles látókörű zenekedvelő, kortól függetlenül; az az ember, aki olyan közösséghez akar tartozni, amelynek tagjait a zene univerzális nyelve köti össze. A tizenévesek nagyon nyitottak erre, a zenét azonban nekünk kell elvinni hozzájuk, és nem várhatjuk el, hogy automatikusan kövessenek minket.
A BFZ olyan ügyfél, amilyennek mi a tökéletes partnert elképzeljük. Hiszünk a minőségi szolgáltatásban, és ezt várjuk el az üzleti partnereinktől is. Épp emiatt értékeljük sokra az MKB Bank által nyújtott profi, de mégis személyes jellegű szolgáltatást, ami a hosszú távú üzleti kapcsolat alapja.
Hogyan különböztetik meg magukat a versenytársaktól?
Frissek vagyunk, kíváncsiak, és folyamatosan újragondoljuk magunkat. Törekszünk a zökkenőmentes működésre, és minden zenészünket a művészi folyamat középpontjába állítjuk ahelyett, hogy csak fenntartanánk a szokásokat és tradíciókat. Nagyon komolyan és mélyen érdekel minket a zenélés, és az is, hogy közönségünket és partnereinket bevonjuk ebbe a folyamatba.
A BFZ rendszeresen vendégszerepel külföldi eseményeken. Van olyan ország vagy helyszín, amelyet a zenekar második otthonának tekint?
Budapest mellett sok második otthonunk van, ami erőt ad nekünk, mert hihetetlenül pozitív és lojális közönségünk van. Sok olyan nemzetközi zenei központot második otthonunknak tekintünk, ahol jó barátaink lelkesen várják a BFZ visszatérését.
Sok vállalatnak okoz gondot, hogy a fontos pozíciókban lévő embereik kilépnek, vagy más cégek csábítják el őket. Ezt a BFZ mennyire tapasztalja? Hogyan tudják megtartani a zenészeiket?
A BFZ sikerének titka az emberekben rejlik. Volt olyan nehéz időszak, amikor a zenekar elvesztett pár fontos tagot, de az elmúlt pár évben ez nem fordult elő, mert olyan egyedi környezetet próbálunk létrehozni a zenészek számára, amelyben megvalósíthatják zenei álmaikat, és szakmailag kielégítő élményeket nyújthatunk nekik, ezzel fenntartva a motivációjukat. Emellett Fischer Ivánnál kevés inspirálóbb vezető lehet; ő a legjobbat hozza ki az emberekből, akik örülnek annak, hogy a világ egyik legnépszerűbb, legizgalmasabb és legismertebb előadó-művészeti intézményéhez tartozhatnak.