Kell a fiataloknak a virtuális valóság

Milliárdos iparággá nőtt a virtuális valóság nemzetközi szinten, a fiatalok számára pedig egyre inkább a hétköznapok része lesz, köszönhetően az egyre többek számára elérhető, olcsó eszközöknek.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Deloitte által évente összeállított „TMT Előrejelzések” 16. kiadás 2,5 milliós forgalmat jósol a VR (virtuális valóság) headsetek, 10 milliós forgalmat pedig az eladott játékapplikációk piacán. A kutatás szerint elsősorban a szenvedélyesebb játékrajongók fognak virtuális valóságra költeni, míg az alkalmi játékosok kevésbé. Ez azt jelenti, hogy bár minden okostelefon-tulajdonos ki tudja majd próbálni a VR egy változatát, a tekintélyes VR-bevételeket 2016-ban csupán pár tízmillió felhasználó fogja generálni. A Deloitte előrejelzése szerint a VR-technológia 2016-ban először éri el az évi 1 milliárd dolláros forgalmat, amiből 700 millió dollár a hardverértékesítésnek, a többi pedig a tartalomszolgáltatásnak tudható majd be.

Kép: Flickr

A KutatóCentrum hazai felmérése szerint a Z generáció (16– 25 évesek) azon tagjainak döntő többsége, akik már kipróbálták a virtuális valóságot, szívesen élnék át újra az élményt. A felmérésből kiderül, hogy a vizsgált korosztálynak közel ötödének (17 százalék) van személyes tapasztalata a VR szemüveggel kapcsolatban – derül ki az Alcatel megrendelésére készült kutatásból.

Virtuális realitás: hamarosan tömegcikk
A videojátékok és a sokszereplős online szerepjátékok csak a kezdet volt. Az Oculus Rift VR (virtuális valóság)-szemüvegén túl számos új kütyün dolgoznak a tech-iparág innovátorai, amelyek kiterjesztenék a képbefogadás, a szórakozás, sőt az informálódás és a vásárlás ma elterjedt módjait. Itt olvashat erről részletesen.
A fiatalok tudatában vannak, hogy mit jelent a virtuális valóság, hiszen a kutatásban megkérdezetteknek csupán 3 százaléka nem tudott arra a kérdésre válaszolni, hogy mit jelent számukra a VR. A Z generáció tagjainak többsége (54 százalék) hasznosnak tartja az alternatív valóság megjelenítését lehetővé tevő eszközöket, a technikai újításokra nyitott férfiak és a technológiát már kipróbálók az átlagnál hasznosabbnak értékelik ezt a technológiát.

Az első virtuális sisak 1968-ban készült el, a Harvard Egyetemen építette meg Ivan Suttherland professzor a diákjaival. Az úttörő technológiát a kilencvenes években katonai célokra és ipari fejlesztésekhez alkalmazták, a drága célszámítógép miatt használata csak kevesek kiváltsága lehetett. Az Alcatel IDOL 4-hez hasonló okosmobilok hozták el a virtuális valóság forradalmát, hiszen miniatürizált formában minden lényeges komponens megvan bennük a virtuális valóság előállításához: a mozgást érzékelő szenzorok, a 3D-s grafikát előállító számítógép, a kijelző pedig a VR szemüveggel válik alkalmassá a virtuális környezet megjelenítésére.

– Az új készülékek komoly technikai tudást és virtuális élményt nyújtanak, mindezt középkategóriás áron, ezzel is segítve a digitális kultúra hazai elterjedését. A kutatások azt mutatják, a virtuális valóság világviszonylatban egymilliárd dolláros piaccá nőtte ki magát, és egyre fontosabb szerepet tölt be a fiatalok médiafogyasztási szokásaiban – fogalmazott Parádi Attila, az Alcatel regionális menedzsere.

Korábban milliomosok játékszere volt, az okostelefonok révén mostanra viszont tömegtermékké vált – akár egy kartonpapírból hajtogatott nézőkével is bárki beléphet a 360 fokos, gömbpanorámaként megjelenő virtuális valóságba. Bár a drágább, fejlettebb szenzorokkal szerelt virtuális sisakok precízebben követik viselőjük mozgását, egy okostelefon akár egy kartonpapírból hajtogatott, műanyag lencséket tartalmazó nézőkével is alkalmassá tehető a virtuális tér megjelenítésére – mondta dr. Takács Barnabás, a PanoCast alapítója, virtuálisvalóság-szakértő.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo