hirdetés

Jövőre tovább romlik a magyarok pénzügyi helyzete

Európa-szerte mélypontra esett a fogyasztói bizalom, a legtöbb országban évekig elhúzódó válságra készülnek az emberek, derült ki az Intrum Európai Fogyasztói Fizetési Felmérésből (ECPR). A magyar válaszadók különösen az árak miatt aggódnak, közel kétharmadukat kifejezetten negatívan érintik a változások.

hirdetés

A mindennapi áruk drágulása, az emelkedő rezsiköltségek és a növekvő kamatok miatt aggódnak leginkább az európai fogyasztók az Intrum felmérése szerint. A követeléskezelő vállalat most megjelent, 24 európai országra kiterjedő fogyasztói felmérése az első ilyen jellegű kutatás, amit az orosz-ukrán háború kitörése óta elvégeztek. Aligha meglepő módon a tavalyi felméréshez képest a legtöbb európai országban, köztük Magyarországon is drámaian romlott a fogyasztói hangulat, különösen az emelkedő megélhetési költségek miatt.

Egyre nehezebben lehet megélni (Fotó: Depositphotos)Egyre nehezebben lehet megélni (Fotó: Depositphotos)

Arra a kérdésre, hogy mely pénzügyi-gazdasági problémák miatt aggódnak leginkább, az európai válaszadók az élelmiszerek és a rezsi árának növekedését jelölték meg (82 és 80 százalék). Valamivel kevesebben, 58 százalékuk aggódik a banki kamatok emelkedése miatt, 46 százalék az állását félti, és továbbra is viszonylag sokan (45 százalék) tartanak új, Covid-járvány miatti lezárásoktól.

A magyarok az európai átlaghoz hasonló válaszokat adtak, de többen aggódnak az élelmiszerárak és a rezsi miatt (89 és 84 százalék). Az adatok alapján a kamatstop és a hitelmoratórium nem nyugtatta meg eléggé a hitelfelvevőket: 65 százalék súlyos problémának tartja a magas kamatokat. Az európai átlagnál jobban tartanak a magyarok a munkanélküliségtől és az új Covid-lezárásoktól is.

Az európai válaszadók több mint fele (59 százalék) úgy érzi, pénzügyi helyzete romlott az elmúlt évben, és csak 7 százalék számolt be a vagyona gyarapodásáról. Magyarországon kicsivel az európai átlag feletti arányban (63 százalék) panaszkodnak az életkörülményeik romlására a fogyasztók. A válaszok alapján a válság a legsúlyosabban Görögországot (71 százalék), Lengyelországot (71 százalék) és Romániát (66 százalék) érinti, a legenyhébben pedig Svájcot (46 százalék), Svédországot (47 százalék) és Finnországot (49 százalék).

hirdetés

Véleményvezér

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.
Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Szijjártó Péter külügyminiszter béke barátja Bagarjaként járja a világot és nem érti, miért nem értik. Az észt miniszterelnök most elmondta.
Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Igazi hungarikum a túrós csusza, nincs olyan magyar ember, aki ne ismerné, ne evett volna. Ára iránymutató.
A Magyar Honvédség főparancsnoka Kijevben tárgyal Zelenszkij ukrán elnökkel

A Magyar Honvédség főparancsnoka Kijevben tárgyal Zelenszkij ukrán elnökkel

Ilyen sem volt még. A magyar állam magas rangú politikusai eddig messze elkerülték Ukrajnát.
Hazaáruló kereső program indult

Hazaáruló kereső program indult

Új magyar nemzeti társasjáték kezdődött. A neve, ki a hazaáruló?
Őrületesen olcsó áron hirdeti játékkonyháját az egyik nemzetközi áruházlánc, mégis külföldi boltjaikban érdemes megvenni

Őrületesen olcsó áron hirdeti játékkonyháját az egyik nemzetközi áruházlánc, mégis külföldi boltjaikban érdemes megvenni

Csodaország lettünk. Már az akciós termékek is drágábbak itthon, mint külföldön.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo