Jön a foci vb: megint tarolhat a tv-piac

Amint a korábbi labdarúgó világbajnokságok idején, úgy az idei második negyedévre is kiemelkedő értékesítési eredmények várhatók a hazai lapostévék piacán – derül ki a GfK kutatásából. Az értékesítési számok már az idei első három hónapban is jelentős mértékű növekedést mutatnak a tavalyi év azonos időszakához képest.

 

A kereskedők és gyártók is jól tudják, hogy a futball világbajnokság élénken tartja a vásárlók televíziók iránti érdeklődését.

A GfK POS Tracking adatai az év első hetétől kezdődően folyamatos piaci erősödést regisztráltak a hazai lapostévék piacán: az eladások hónapról- hónapra növekednek. A korábbi foci VB-k eladásaival összevetve az idei első negyedév – úgy tűnik – rekordszámokat hozott.

Az értékesítés számottevőn március első heteiben ugrott meg az előző év azonos időszakaihoz képest. Ezt követően – a 2014. évi világbajnoksághoz hasonlóan – várhatóan április-június hónapok fognak kiemelkedő teljesítményt hozni, ekkor ugyanis már számos kereskedelmi akció és leértékelt árú készülék közül válogathatnak a vevők.

A tendenciák további elemzése érdekében érdemes a 2014. évi trendekből kiindulni: a legutóbbi VB idején március hónaphoz képest minden rákövetkező időszak egyre növekvő eladásokat hozott a világbajnokság kezdetéig. Idén, ha az első negyedévben tapasztalt, előző évi bázishoz számított 15 százalékos növekedés folytatódik, akkor valószínűsíthető, hogy második negyedév (Q2) is rekordeladásokat fog hozni, azaz a korábbi VB-knél erősebb készülékeladásokat fog mérni a GfK.

A vásárlási döntéseket elsősorban meghatározó értékesítési átlagárak tekintetében szintén érdekes változások rajzolódnak ki: míg 2010-ben átlagosan 122.000 forintot szántak a vásárlók egy tévékészülék vásárlására, 2014-ben valamivel kevesebbet – 110 ezret –, 2018 első negyedévében pedig ismét emelkedett és elérte a 117.000 forintot az új tévékészülék vásárlására átlagosan szánt összeg.

Vásárláskor továbbra is fontos prioritás – az ár mellett – a kijelzőméret. Míg 2014-ben az eladások közel felét a 32 coll képernyőátmérőjű készülékek adták, addig

Üzleti foci: hatékony vagy a pályán?
Előre szólunk, ez a cikk nem a futballról szól, de szakértőnk szerint sok hasonlóságot lehet találni a cégvezetés és a foci között ezért nem is baj, ha mindannyian néhány percig focistának képzeljük magunkat…
idén már csupán csak egyharmadát. Azaz a kereslet fokozatosan eltolódott a nagyobb kijelzőjű televíziók felé. Ennek oka egyrészt a változó felhasználói igényszint: kisebb méretű televíziókészülékeiket a háztartások fokozatosan lecserélik nagyobb méretűekre, amely tendencia világszintű jelenség.

Másrészről, egyre nagyobb kijelző-méretet kaphatunk adott pénzösszegért: a nagyobb kijelzőjű készülékek a korábbi évekénél kedvezőbb árpontokon elérhetők a vásárlók számára” – értelmezi az adatokat a szakember, majd hozzáfűzi: „Mindezek következtében az értékesítések összesített alakulását egyre jobban befolyásolják a nagyobb (40’+) kijelzővel rendelkező televíziók, azaz rajtuk is nagyban múlik a Q2 időszak sikere.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo