Anyagi helyzet megítélése, közbiztonság alakulása, közlekedési és utazási kockázatok – a biztonságérzettel kapcsolatos várakozásokat méri fel a K&H biztos jövő indexe. „Három fontos komponens – a jelenlegi anyagi helyzet, a rövid és hosszú távú anyagi biztonság érzékelése - értéke az enyhén semlegesből az enyhén pozitív irányba fordult, ez magyarázza, hogy az index -3,7 pontról 2,4 pontra nőtt” – mondta Kuruc Péter, a K&H Biztosító életbiztosítás és saját értékesítési csatornák divíziójának vezetője. Ennek egyik oka az év végére jellemző bizakodóbb hangulat, illetve a párizsi terrortámadások miatt a köz- és közlekedésbiztonság megítélésében történt változás. Arról, hogy a változások trendszerűek-e a következő negyedéves lekérdezések döntenek majd.
Rövid távon a nyaralás a gond
A kutatásból kiderül, hogy bár a jelenlegi anyagi helyzetüket a legtöbben (29 százalék) még mindig csak inkább pozitívnak tartják – 26 százalék pedig inkább negatívnak - nőtt a bizakodók száma. A nagyon pozitív válaszok aránya 17 százalékról 23 százalékra emelkedett, a legoptimistábbak a budapesti 30-asok.
Beázástól, betöréstől tartunk
Az ingatlanokkal kapcsolatos kockázatok megítélése nem változott: leginkább a beázást, üvegtörést és a természeti csapásokat tarják a magyarok a legvalószínűbbnek. Ezek után következik sorban a lopás, rablás, míg a másnak anyagi kár vagy sérülés okozása 15 illetve 8 százalékkal a lista végén kullog. Az eddigi enyhe télnek köszönhetően, hogy a természeti csapásoknak is kisebb valószínűséget tulajdonítottak a megkérdezettek a negyedik negyedévben: a három leginkább valószínű természeti csapás továbbra is a hőség, a felhőszakadás és a szárazság.
Az autósok közlekedési kultúrájának javulására a negyedik negyedévben is mindössze 18 százalék számít, a kerékpáros kultúra megítélése sem javult számottevően. Hasonlóan a baleseti statisztikák javulására sem számítanak igazán, mindössze 22 százalék azoknak az aránya, akik bíznak a javulásban. A magyar autósok leginkább (31 százalék) attól félnek, hogy egy másik autós okoz sérülést a járművükben, míg mindössze 13 százalék számol azzal, hogy ő is okozhat kárt egy másik autósnak. A jármű feltörése 22 százalékkal a második - feltörést nagyon valószínűnek tartók aránya 28 százalékról csökkent erre a szintre -, míg a lopás 20 százalékkal a harmadik helyre szorult.