hirdetés

Elfáradtak a magyarok, de nem akárhogyan

Milyen ismeretekkel rendelkeznek a fogyasztók a metaverzumról? Milyen lehetőségek rejlenek a reklámalapú videó streamingben? Növekszik az érdeklődés az 5G iránt? Hogyan viszonyulunk a fenntarthatóság kérdéséhez, hajlandóak vagyunk többletkiadást is vállalni érte? Ki milyen okoseszközöket részesít előnyben? A Deloitte Digitális Fogyasztói Trendek felmérése ezekre a kérdésekre kereste a válaszokat.

hirdetés

A Deloitte több, mint egy évtizede méri a digitális termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos fogyasztói preferenciákat, nyomon követve a fogyasztói magatartást az okoseszközök történetében - az okostelefonok korai térnyerésétől kezdve a hordozható hangszórók elterjedésén át egészen az 5G bevezetéséig. Az idei évben több mint 1000 magyar és világszerte mintegy 36 ezer fogyasztó megkérdezésével készült a felmérés, melynek eredményei egyértelművé teszik, hogy igazán nagy technikai újítások nélkül is folyamatosan változnak a digitális fogyasztók felhasználási szokásai és igényei.

Metaverzum

Újdonság, hogy egyre nagyobb mértékben terjed a metaverzum fogalma: már a megkérdezettek 65 százaléka hallott róla, ugyanakkor még kevesen - 35 százalék - rendelkeznek mélyebb ismerettel.

 (Fotó: Depositphotos)
(Fotó: Depositphotos)

Videó streaming

Nemcsak az előfizetők, hanem az egy főre jutó szolgáltatások száma is jelentős, és ennek további emelkedése várható a következő években. A magyar fogyasztók 52 százaléka rendelkezik már valamilyen videó streaming előfizetéssel, egy átlagos fogyasztó pedig párhuzamosan két szolgáltatást vesz igénybe. A reklámalapú videó streaming-szolgáltatások egyre fontosabb szerepet játszhatnak a jövőben, a megkérdezettek 29 százaléka érdeklődik eziránt, miközben már biztos, hogy a digitális média elfogadottsága már az idősebb generáció körében is magas.

„A streaming szolgáltatások felé való fogyasztói elköteleződést elsősorban az ott elérhető tartalmak befolyásolják, emiatt akár könnyen szolgáltatót is váltanak a fogyasztók és párhuzamosan több szolgáltatást vesznek igénybe, vagy akár véglegesen is lemondják előfizetésüket.” – mondta el Gercsák Csilla, a Deloitte technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.

hirdetés

Véleményvezér

A kormány különadói berobbantották a kínai kisboltok forgalmát

A kormány különadói berobbantották a kínai kisboltok forgalmát

A Magyarországon dolgozó kínai kiskereskedők boldogan dörzsöhetik a tenyerüket.
Pöttöm tankok tartanak Ukrajna felé

Pöttöm tankok tartanak Ukrajna felé

Az ukrajnai háború ott tart, hogy minden oldal mindent elővesz a hadi spájzból, ami még működik.
Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

A korrupció ellen harcoló független képviselő Orbán Viktort hivatali visszaélés miatt jelentette fel, Mészáros Lőrincet csalásért.
Elképesztő adatok érkeznek Horvátországból az euró bevezetése után

Elképesztő adatok érkeznek Horvátországból az euró bevezetése után

Már semmi nem a régi. Korábban az euró bevezetése egy országban komoly inflációt okozott, most viszont Horvátországban meglepetést.
Rekord a 100 éven felüliek számában

Rekord a 100 éven felüliek számában

A világjárványt követően általános jelenség volt, hogy mindenütt csökkent a várható élettartam. Japánban viszont meghaladta a 90 ezret a 100 éven felüliek száma.
Szárnyal a német hadiipar

Szárnyal a német hadiipar

Két vesztes világháborút követően is Európa élén a német gazdaság, hadiiparuk pedig hatalmasat lépett előre.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo