Mélyen a zsebébe nyúl a magyar szülő tanévkezdés előtt, egy általános iskolás-korú gyermek beiskolázása ugyanis minimum húszezer forintba kerül, tankönyvek nélkül – derült ki a REGIO JÁTÉK friss kutatásából. „Tavaly augusztusban alkalmanként átlagosan 6450 forintot költöttek a vásárlóink online, 5390 forintot pedig hagyományos áruházi vásárláskor, és további 8 százalékos növekedésre számítunk idén az első becsengetést megelőző időszakban” – mondta el Gyaraki Dávid marketingvezető.
Az alapvető iskolai eszközökre a válaszadók egyharmada 10-15 ezer forintot, egynegyede 15-20 ezer forintot, szintén ennyien akár 20-30 ezer forintot is elköltenek egy gyermek esetében. A füzetet, tolltartót, írószereket a szülők kétharmada személyesen választja ki, egyharmada pedig az áruházi és online vásárlást kombinálja. A tanszerek kiválasztásánál a tartósság a legfontosabb szempont, ezt követi az ergonómia, a kedvenc mesehős mintája,a sort a divatosság, egyediség és olcsóság zárja.
Idén az általános iskolába járó gyermekek 23 százaléka nem kap új iskolatáskát a felmérés szerint. „A hátizsák vásárlása a kiadásokat akár meg is duplázhatja, ezért különösen fontos, hogy minőségi, tartós darabot válasszon a szülő. A kutatásunkból kiderült, hogy az első évfolyamot kezdő tanulóknak érezhetően magasabb árkategóriájú (15 ezer forintnál drágább) iskolatáskát választanak, ez a szülők egyharmadáról mondható el” – tette hozzá a marketingvezető.
Az iskolakezdés költségeibe a megkérdezett családok mindössze egyötödénél száll be a munkaadó pénzbeli támogatás formájában, éppen ezért tízből kilenc szülő tudatosan készül a nyári hónapokban anyagilag arra, hogy minden felszerelést hiánytalanul be tudjon szerezni szeptember elsejéig.
A kezdeti kiadások terheit azonban csökkentheti, hogy a felmenő rendszer alapján az általános iskolások ingyen kapják a tankönyveket. „A felmérésünk szerint ez tízből hat esetben valósul meg maradéktalanul, ahol nincs díjmentes könyvosztás, ott jellemzően további 7-15 ezer forinttal (21%) számolnak a szülők” – mondta el a marketingvezető.