Az autoriter politikai vezetők az új típusú "demokráciákban" leginkább az állami reklámpénzek kéziirányításával képesek a leghatékonyabban befolyásolni a sajtót. Magyarországon - megbízható források szerint - minden állami cégnek kötelező évi 5 milliós reklámköltések feletti szerződések esetében engedélyeztetni a tervezett kontraktusokat a Miniszterelnökségnél. Nálunk tehát évi 5 millió forint az a limit, ami alatt szabadon, esetleg szakmai szempontok mentén költhet reklámra egy állami vállalat, ami a jelenlegi médiapiacon aprópénznek számít. Ilyen módon hihetetlen mértékben fel lehet borítani a sajtóegyensúlyt. Ezt ismerték fel Brüsszelben és ennek a módszernek megakadályozására igyekeztek egy új szabályozást hozni. Nagyon árulkodó, hogy ez kinek nem tetszik és kinek nem.
A magyar politikusokat zavarja a legjobban a sajtónyilvánosság
Ki gondolta volna a rendszerváltáskor, hogy egyszer épp a Fidesz-t fogja zavarni a leginkább a sajtónyilvánosság.
Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?
Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. november 26. 15:30
Véleményvezér
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán
A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában
A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések
Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.