A fiatalok fele nem hiszi, hogy karrierje lehet Magyarországon

Bizonytalanság, kishitűség és alacsony kockázatvállalási hajlandóság jellemzi a mai magyar fiatalokat. Zavaros, ellentmondásos a jövőképük - derül ki a Bridge Budapest megbízásából a 20 és 35 éves magyar fiatalok körében készített, reprezentatív kutatásból. Ha lehetne, a fiatalok többsége itthon építene karriert, de borúsan látják a lehetőségeiket. Úgy vélik, itthon minden a kapcsolatokon múlik.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fiatalok 92%-a a jelenlegi gazdasági-társadalmi környezetben úgy gondolja: a kiszolgáltatottság és a bizonytalanság soha nem látott méreteket ölt a munka világában. A Bridge Budapest megrendelésére a Kutatólabor által reprezentatív mintán készült kutatás eredményeiből kitűnik: a 20-35 éves magyar fiatalok igen zavarosan és bizonytalannak látják a jövőjüket. Többségük szeretne itthon karriert és önállóságot, de a környezetet és a lehetőségeiket igen negatívan ítélik meg, jobb lehetőségért nagy részük akár végleg is külföldre költözne.

A kutatásból az látszik: a fiatalok szeretnék megvalósítani az álmaikat, de azt nem látják, itthon hogyan tehetnék ezt meg. Nem mernek kockáztatni. Minden második kétli, hogy karrierje lesz Magyarországon.

A fiatalokat vonzza a szabadság, így az önállóság is, ám annak ellenére, hogy 5-ből 3-an az önállóságot választanák az alkalmazotti léttel szemben, a nagy többségük (68%) mégis arra számít, hogy még 10 múlva is alkalmazottként fog dolgozni. (Önnek mi való inkább? Az alkalmazotti vagy vállalkozói lét? Innen megtudhatja!) Ezzel összecseng, hogy mindössze alig több mint egynegyedük tervez saját vállalkozást indítani. Bátorsággal sem áll túl jól a generáció: mindössze egyötöd (18%) vállalná a bizonytalanságot a nagyobb jövedelemért, négyötöd (82%) a biztosabb, de alacsonyabb jövedelmet biztosító munkát választaná. (A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének felmérése szerint a fiatalok 96%-a nem mer vállalkozni.)

A fiatalok közel fele (45%) végleg elköltözne Magyarországról, ha lehetősége adódna. Ebben kimagaslóan a legfontosabb ösztönző a pénz, de például a más társadalom és más kultúra is megjelent fontos szempontként. Ám 60%-uk azért, ha lehet, Magyarországon szeretne hosszú távú karriert építeni.

Az ország lakosságának többsége szerintük egyik napról a másikra él (92%). Ugyanakkor saját helyzetüket ennél pozitívabban ítélik meg: a fiatalok fele számít karrierre a saját szakmájában a következő 10-15 évben Magyarországon. Ehhez elsősorban kapcsolatokra van szükségük, 10-ből 9 fiatal véleménye szerint ugyanis minden a kapcsolatokon múlik és szintén ennyien gondolják, hogy mindenki maga felelős a saját boldogulásáért.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo