5300 tonnányi tisztítószert húztunk le a vécén

Az elmúlt évben 33 milliárd forint fölött költöttünk tisztító- és takarítószerekre, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Tarolnak az általános- és vécétisztítók, de szeretjük az eldobható háztartási tisztítókendőket is.

 

Változatlan maradt a takarítószerek slágerlistája: 13 milliárdos éves forgalommal az általános tisztítók viszik a prímet. Ezzel szemben mind nagyobb gondot fordítunk a legkisebb helyiség tisztítására: 5300 tonnányi tisztítószert húztunk le a vécén. A kategória értékbeli éves forgalma 6 százalékkal bővült, és alulról súrolja a tízmilliárd forintot.

Kép: Pixabay

A kényelem jegyében továbbra is hódítanak az eldobható háztartási tisztítókendők is, értékbeli és mennyiségi forgalmuk egyaránt több mint harmadával nőtt; erre kétmilliárd forintnál is többet hagytunk ott a hazai kiskereskedelemben.

Kisebb, ugyanakkor erőteljesen feltörekvő kategória a száraz bútorápoló kendőké, mely értékben közel 50 százalékkal növelte forgalmát, míg mennyiségben ötödével bővült a kategória. A porcicák elleni küzdelem jegyében 16 százalékkal növelték értékbeli eladásukat a poreltávolító eszközök, erre 99 millió forintot költöttünk a vizsgált időszakban.

A kínai robotporszívóra gyúrnak a harmincas pasik
Okoskütyük, robotporszívó és vezeték nélküli fejhallgató voltak a tavalyi év legnépszerűbb termékei a kínai webáruházakból vásárló magyarok körében - derült ki a Rendeljkínait.hu platformcsalád felméréséből. A kínai termékek rendelői 30 éven felüli férfiak, akik átlagosan 10 és 100 ezer forint között rendelnek évente.
„Az elmúlt évben tovább nőtt a magyarok takarítási kedve, hiszen mind értékben, mind mennyiségben többet vásároltak tisztítószerekből, ez több mint 51 ezer tonna terméket jelent” – mondta Rhorer Dávid, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Mint a vegyi árukat általában, a takarítószerek kétharmadát jellemzően a drogériákból, valamint hiper- és szupermarketekből szerezzük be.”

Az előző évek tendenciáihoz hasonlóan továbbra is a gyártói márkák dominálnak vásárláskor. A Nielsen 2017-es vásárlói márkapreferenciákat vizsgáló kutatása szerint a takarítószerek vásárlásakor tízből kilencen ragaszkodnak a gyártói márkákhoz.

Ez alól kivételt képeznek az elektronikaieszköz-tisztítók (mely esetében 80 százalékos a sajátmárkás termékek részesedése), valamint a száraz bútortisztító és az eldobható háztartási tisztítókendők, ez utóbbi két kategória esetében ugyanis 60 százalék fölött jár a kereskedői márkák piaci részesedése.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo